گشت های سیار یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر تقویت می شود

به گزارش بازی های اندروید، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر از برنامه ریزی ها برای تقویت گشت های سیار این یگان در سطح استان بوشهر خبر داد.

گشت های سیار یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر تقویت می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، سرهنگ عبدالحمید حقانی امروز شنبه30 فروردین 1399 با اعلام خبر اضافه نمود: در سال گذشته با تلاش کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی حجم جرائم علیه مواریث فرهنگی در این استان کاهش یافته است و این کاهش آمار انگیزه ما را دوچندان می کند که با جدیت بیشتر این فرایند مثبت تدوام داشته باشد.

او ادامه داد: با توجه به پراکندگی آثار از لحاظ جغرافیایی در استان بوشهر و وجود راه های ارتباطی صعب العبوری که امکان گشت خودرویی وجود ندارد، تمام پایگاه های ثابت را برای گشت های موتوری تجهیز و تقویت کرده ایم و تعداد هشت دستگاه موتورسیکلت در اختیار ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر به تعداد بالای آثار در شهرستان دشتستان اشاره کرد و گفت: دشتستان از نظر جغرافیایی بزرگترین شهرستان استان است که با حجم بالای آثاری که در خود دارد می طلبید گشت زنی های پایگاه دشتستان تشدید شود و به همین دلیل در کنار گشت موتوری با تحویل یک دستگاه خودروی پیکاپ به آن پایگاه و آموزش های لازم به پرسنل مستقر کاهش جرائم علیه میراث فرهنگی را در این شهرستان انتظار داریم .

سرهنگ حقانی شرح داد: برخی دیگر از پایگاه های استان چون شهرستان های بوشهر و دشتی که نیاز بیشتری به کنترل جرائم در آنها احساس می شد به خودور مجهز شده اند تا در مواقع ضرورت برای اعزام به ماموریت، در کمترین زمان ممکن انجام وظیفه کنند و امیدواریم در سال جاری با تمهیداتی که اندیشیده شده و رفع نواقص دیگر پایگاه ها، بیش از گذشته در راستای حفظ و حراست از آثار تاریخی، فرهنگ و تمدن استان گام برداریم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر در پایان گفت: در سال گذشته بیش از 2500 بازدید و سرکشی از آثار استان انجام شد که در این سرکشی ها پیروز به کشف دو اثر تاریخی جدید در استان شدیم که یکی از آن ها آسیابی در منطقه دشتی و دیگری 2 قطعه سنگ بزرگ تاریخی مربوط به دوره ساسانی بود که پس از ضبط برای نمایش در موزه منطقه ای خلیج فارس منتقل شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 463

به "گشت های سیار یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر تقویت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت های سیار یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر تقویت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید