8 چیزی که قبل از سفر به دبی باید بدانید

به گزارش بازی های اندروید، دبی در یک نگاه

دبی یکی از هفت شهری است که امارات متحده عربی را تشکیل می دهد و در سواحل جنوب شرقی خلیج فارس واقع شده است. دبی در قرن 18 به عنوان یک دهکده ماهیگیری کوچک تشکیل شد، که بعد ها بازرگانان از کشورهای همسایه برای تجارت وارد آن شدند که همین امر باعث شروع تجارت مروارید شد. به مرور زمان توسعه صنعت مروارید و تخت تلسط قرار گرفتن این استان به دست دولت انگلستان باعث پیشرفت و تشکییل دبی امروزی شد.

8 چیزی که قبل از سفر به دبی باید بدانید

8 نکته مهم قبل از سفر به دبی

فرهنگ دبی بسیار ساده و قابل درک می باشد. در اینجا 8 چیزی که قبل از سفر به دبی باید بدانید تا بتوانید سفری ایمن و استفاده بهینه از کل مدت سفرتان داشته باشید آورده شده است.

1.در بین ماه های اکتبر تا اپریل به دبی بروید

دبی تنها دو فصل دارد. فصل گرم و فصل گرم تر. در بین ماه های اکتبر تا اپریل که به عنوان فصل زمستان شناخته می گردد، زمان آسمان آبی و گرما مناسب سواحل دبی می باشد. حتی گاهی می توانید شاهد باران نیز باشید. البته به علت بیابانی بودن آب و هوای دبی، به طور معمول باران خیلی طولانی نمی بارد. بنابراین تصورر نکنید که می تواند سفر شما را خراب کند و ضروری است زمان سفر خود را تغییر دهید.

2. بلیط هواپیما خود را 6 ماه قبل چک کنید

اگر از تصمیم سفر خود مطمئن هستید بلیط هواپیما خود را حداکثر 6 ماه قبل چک کنید. البته اگر نمی خواهید با تور دبی سفر کنید. چرا که دبی جز مقاصد پرطرفدار در میان ایرانیان می باشد. به همین علت آژآنس های مختلف در صدد چارتر کردن بلیط های آن بر می آیند.

به طور کلی خطوط هوایی بین المللی مقرون به صرفه ترین صندلی های خود را در حدود شش ماه قبل از زمان پرواز به فروش می رسانند. البته توجه داشته باشید که به این معنی نمی باشد که شما لزوماً باید بلیط های خود را خیلی زودتر از موعد بخرید. اما ایده خوبی است برای آغاز مقایسه قیمت ها. اما حداقل زمان مناسب برای خرید یک ماه قبل از پرواز می باشد.

در امارات متحده عربی سه ایرلاین امارات ، فلای دوبی و الاتحاد ایرویز وجود دارد که از میان این سه ایلاین دو ایرلاین امارات و فلای دوبی به ایران پرواز دارند. برای این سفر به غیر از ایرلاین های بسیار خوب ایرانی می توانید بلیط هواپیما امارات یا الاتحاد ایرویز را نیز بخرید.

3. در ماه های قبل از سفر، هتل را رزرو کنید

از آنجا که دبی یکی از مهم ترین مقاصد سفر در دنیا می باشد و هر روز نیز هواداران آن بیشتر می گردد؛ و به علت این که اکتبر تا آوریل زمان مهمی برای بازدید گردشگران است. برای این که مطمئن شوید در هتل خوبی اقامت خواهید کرد. حدود دو یا سه ماه قبل اقدام به رزرو هتل نمایید.

در خصوص هتل نیز همچون بلیط هواپیما اگر نمی خواهید با تور به دبی بروید. هتل را زودتر رزرو کنید. برای شرکت در تور حداقل یک ماه یا سه هفته قبل از سفر هم به آژآنس مسارتی مراجعه کنید، مناسب می باشد.

4. احترام ماه رمضان را نگه دارید.

در کشور ما نیز ماه رمضان ماه خاصی می باشد که قوانین خاصی در شهر برقرار می گردد. اما برای مردمان دبی بسیار مهم بوده و بی توجهی به قوانین و فرهنگ این ماه، بی احترامی به تمام مردم این شهر تلقی می گردد.

یا در ماه رمضان به این شهر نروید یا اگر برنامه سفرتان در این ماه تنظیم شد، باید احترام روز داران را نگه دارید، این به این معنی می باشد که از زمان طلوع تا غروب خورشید خوردن، نوشیدن و سیگار کشیدن در تمام سطح شهر ممنوع می باشد.

5. لباس مناسب بپوشید

وفتی ساک لباس های سفر را بسته بندی می کنید، نسبت به لباس های خود کمی دقت کنید و لباس های نه خلیل کوتاه یا تنگ را همراه نبرید. طبق فرهنگ و قانون این کشور باید به فرهنگ مسلمانان احترام بگذارید و لباس های مناسب همراه داشته باشید. در خصوص این مسئله قانون سختی وجود ندارد. اما احترام به مردمان این شهر می باشد.

6. قبل از عکاسی اجازه بگیرید

هرگز بدون اجازه از افراد عکس نگیرید. مگر این که در محله توریستی با جمعیت زیاد باشید. اما به طور کلی از زنان مسلمان، ساختمان های دولتی، فرودگاه، تاسیسات نظامی و دیگر مکان های شهر بدون مجوز و یا اجازه عکسبرداری نکنید.

7. آیا ضروری است انعام بدهید؟

به طور کلی انعام در دبی خیلی انتظار نمی رود، اما اگر گاهی این کار را انجام دهید بد نیست. البته معمولا رستوران ها میزان کمی انعام به مبلغ فاکتور شما اضافه می نمایند. رانندگان تاکسی هم اصلا توقع پرداخت این انعام را ندارد، اما افرادی که بار چمدان شما یا خرید های فروشگاهی شما را حمل می نمایند، میزانی انعام دریافت می نمایند.

8. فقط آدرس را به رانندگان تاکسی ندهید

تاکسی ها برای گردش در شهر برترین وسیله می باشند، و تعداد زیادی از آن ها نیز وجود دارد. هزینه جابه جایی در دبی با تاکسی نسبتاً مقرون به صرفه می باشد. اما فرض نکنید که رانندگان تاکسی تمام خیابان ها، رستوران ها و مکان های مهم شهر را می شناسند. چرا که آن ها آنطور که شما تصور می کنید دبی را نمی شناسند و معمولاً از مردمان محلی نمی باشند.

بنابراین برای اطمینان از این که آخر به جایی که می خواهید برسید و در شهر گم نشوید. به نشانه های بزرگ شهر توجه کنید و آدرس دقیق را به راننده بدهید و حواستان باشد.

منبع: طاهاگشت
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1726

به "8 چیزی که قبل از سفر به دبی باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 چیزی که قبل از سفر به دبی باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید