احتمال اخراج 36 هزار کارمند در هواپیمایی یونایتد آمریکا

به گزارش بازی های اندروید، دولت آمریکا بارها وعده داده بود که شرایط اقتصادی کرونا زده این کشور تا نیمه تابستان بهبود خواهد یافت اما شرکت بزرگ هواپیمایی یونایتد آمریکا از خسارت هنگفت این شرکت و احتمال اخراج نیمی از کارکنانش خبر داده است.

احتمال اخراج 36 هزار کارمند در هواپیمایی یونایتد آمریکا

تارنمای رادیو دولتی آمریکا (ان پی آر) روز چهارشنبه گزارش کرد که تاثیر ویرانگر همه گیری ویروس کرونا بر صنعت هواپیمایی و مسافرت هوایی این کشور در حال آشکار کردن ابعاد تازه ای است به طوری که ابر شرکت هواپیمایی یونایتد آمریکا اظهار داشت احتمالا ناچار به اخراج تقریبا نیمی از کارمندان خود در ایالات متحده بشود.

شرکت یونایتد شاید تا نیمه اکتبر دست به این تعدیل بی سابقه در نیروی کار خود بزند.

این گزارش می افزاید که این شرکت هواپیمایی که مقر آن در شیکاگو است به 36 هزار کارمند و کارکنان این شرکت اعلام کرده که شاید شغل خود را از دست بدهند. این تعداد معادل تقریبا 45 درصد از کارکنان این شرکت در آمریکاست.

تعداد مسافران هواپیمایی در مقایسه با آنچه سال گذشته در این زمان بود، حدود 75 درصد کاهش یافته است. افزایش تعداد ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از ایالت ها منجر به افت شدید دوباره برای سفرهای هوایی شده است.

مدیران یونایتد این بیماری همه گیر را بدترین بحران در تاریخ این شرکت هواپیمایی خوانده و مدعی هستند که ضرر روزانه این شرکت بالغ بر 40 میلیون دلار آمریکاست.

این تعدیل نیروی احتاقتصادی شامل 15 هزار مهماندار، 11 هزار نیروی خدماتی ، 5 هزار و 500 مکانیک و تکنیسین و 2 هزار و 250 خلبان خواهد شد.

انتظار می رود که دیگر خطوط هوایی آمریکا هم به زودی دست به تعدیل نیروی کار خود بزنند.

این اخبار نگران کننده درباره خطوط هوایی آمریکا در حالی منتشر می شود که بحران ویروس کرونا در آمریکا باعث جهش شدید نرخ بیکاری در این کشور شده و یک بحران سیاسی بزرگ برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه به وجود آورده است.

طی 3 ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، بیش از 45 میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده و برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کرده اند.

ویروس کرونا تبعات بسیاری را برای اقتصاد آمریکا در پی داشته است و بسیاری از کارشناسان هشدار داده اند که رکود اقتصادی در این کشور احتمالا تا سال ها باقی خواهد ماند.

همه گیری ویروس کرونا موجب شده تا نرخ بیکاری ماهانه آمریکا به بیشترین میزان خود از زمان رکود بزرگ در دهه 1930 برسد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 631

به "احتمال اخراج 36 هزار کارمند در هواپیمایی یونایتد آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اخراج 36 هزار کارمند در هواپیمایی یونایتد آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید