اختراع شگفت انگیز شیائومی در زمینه نمایشگرهای تاشو

به گزارش بازی های اندروید، شیائومی، غول فناوری چینی، به تازگی حق ثبت اختراع جدیدی را منتشر کرده است که به نوعی می توان آن را انقلابی در عرصه گوشی های هوشمند تاشو تلقی کرد. این حق ثبت اختراع برای ماژول صفحه نمایش انعطاف پذیر بود که ویژگی برجسته آن این است که تقریباً 100 درصد نسبت میزان صفحه نمایش به بدنه را ارائه می دهد. نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی ها نشان دهنده آن است که چه مساحتی از پنل جلوی گوشی از طریق صفحه نمایش دستگاه احاطه می شود.

اختراع شگفت انگیز شیائومی در زمینه نمایشگرهای تاشو

به گزارش خبرنگاران، نسبت صفحه نمایش به بدنه یا همان Screen-To-Body Ratio، اصطلاحی است که در مورد گوشی های هوشمند بسیار متداول است. همانطور که می دانید این روز ها میزان و ابعاد صفحه نمایش گوشی های موبایل در حال افزایش است، اما افزایش میزان صفحه نمایش خود به خود منجر به افزایش ابعاد بدنه گوشی هم می شود و این مسئله اصلا جالب نیست. برای جلوگیری از بروز این مشکل صفحه نمایش های بدون حاشیه روی کار آمدند. بدین ترتیب، لبه های قاب گوشی ها در پنل جلویی باریک و باریک تر شدند و صفحه نمایش دستگاه با ثابت نگه داشتن ابعاد بدنه بزرگ تر شد. این امر به تدریج منجر به افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی ها شده و سبک طراحی مدرن فعلی را در این گجت ها به وجود آورد.

به گزارش وبسایت فناوری gizmochina، شرکت چینی شیائومی در راستای رسیدن به یک نسب عالی صفحه نمایش به بدنه، اختراع تازهی را به ثبت رسانده که بسیار جالب توجه به نظر می رسد. شماره این حق ثبت اختراع تازه CN112839115A است و ITHome گزارش داد که این حق ثبت اختراع بعلاوه شامل خلاصه ای است که شرح مختصری از فناوری را به ما ارائه می دهد. براساس این گزارش، این فناوری نمایشگر شامل دو منطقه یا دو ناحیه نمایشگر به همراه مکاهمم لولایی است. در زیر نمایشگر دوم، دستگاه یک ماژول دوربین را در خود جای داده است و سیستم دوربین هم همراه با مکانیسم لولا حرکت می کند. از طریق این حرکت، نمایشگر دوم دستگاه می تواند به نام یک نمایشگر جلو مورد استفاده قرار گیرد و حتی می تواند دوربین ها را برای عکاسی عقب هم آماده کند.

تصویر منتشر شده از جزئیات اختراع تازه شیائومی در زمینه نمایشگر تاشو بدون لبه

بعلاوه، این فناوری به گوشی هوشمند تاشو شرکت چینی اجازه می دهد تا همان سیستم دوربین رو به قسمت جلویی را حفظ کند. اگرچه در صورت عدم نیاز به دوربین جلویی، دستگاه می تواند نسبت صفحه نمایش به بدنه بالایی را بدست آورد که نزدیک به 100 درصد باشد. متأسفانه، در حال حاضر جزئیات دقیق تری در مورد این گوشی منتشر نشده است و تعیین نیست که آیا این شرکت واقعاً روی چنین محصولی کار می کند یا فقط به نام یک مدل مفهومی باقی خواهد ماند. با این حال، ثبت چنین اختراعی از سوی شرکت شیائومی می تواند جهت را برای ساخت گوشی های با نسبت 100 درصد صفحه نمایش به بدنه را هموار سازد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1254

به "اختراع شگفت انگیز شیائومی در زمینه نمایشگرهای تاشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع شگفت انگیز شیائومی در زمینه نمایشگرهای تاشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید