امیرآبادی: در خصوص تاجگردون خلاف آئین نامه عمل نکرده ایم ، تصمیم گیری به معنی رای گیری است نه قرائت

به گزارش بازی های اندروید، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: پس اصلا هیئت رئیسه خلاف آئین نامه داخلی مجلس عمل نکرده است، چون اخطاری که مجلس پذیرفت در آنجا جهت آنالیز به اعتبارنامه را به نوعی در جهت رای گیری قرار داد.

امیرآبادی: در خصوص تاجگردون خلاف آئین نامه عمل نکرده ایم ، تصمیم گیری به معنی رای گیری است نه قرائت

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره شبهاتی مبنی بر رعایت نکردن آئین نامه داخلی توسط هیئت رئیسه در مسئله اعتبارنامه تاجگردون، گفت: در سال 97 که آئین نامه داخلی مجلس تغییر کرد شورای نگهبان بر اساس اصل 93 قانون اساسی به قرائت در مجلس و اعلام تفسیر توسط رئیس که در آئین نامه آمده بود ایراد گرفت که در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان کلمه قرائت به تصمیم گیری تعویض شد.

وی ادامه داد: تصمیم گیری یعنی اینکه مجلس باید تصمیم گیری کند نه اینکه فقط قرائت گردد در این صورت که اگر نسبت به اعتبارنامه ای اجماع باشد و اعتراضی وجود نداشته باشد آن موقع اعتبارنامه فقط قرائت می گردد و به تصویب می رسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: درباره اعتبارنامه های آقایان دلخوش و محمدصالحی، چون در صحن علنی معترضین اعتراضات خود را پس گرفته بودند این اتفاق به اجماع رسید که بدون رای گیری اعتبارنامه تایید گردد اما درباره آقای تاجگردون هیچ یک از معترضین اعتراضات خود را پس نگرفتند در این صورت به اجماع نرسید.

امیرآبادی اضافه کرد: این در حالی بود که رئیس مجلس باز این اتفاق را طبق اخطار اصل 93 قانون اساسی به رای گذاشت و مجلس رای به اخطار داد که حدود 163 نفر تایید کردند.

وی با بیان اینکه کلمه تصمیم گیری به معنی رای گیری است نه قرائت، بیان داشت: بر همین اساس فرایند رای گیری درباره اعتبارنامه آقای تاجگردون رخ داد و طبق ماده 32 که می گوید کمیسیون تحقیق 15 دقیقه زمان برای قرائت گزارش شعبه دارد و 30 دقیقه نماینده می تواند در جلسه رسمی صحبت کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به جلسه خصوصی هیئت رئیسه با آقای تاجگردون و معترضین، گفت: در آن جلسه بیان شد که جلسه علنی با تاخیر شروع گردد و در این مدت یک ساعته یک جلسه استماع براساس تبصره 1 و 2 ماده 107 برگزار گردد و در آن افرادی که معترض هستند و کسی که اعتبارنامه اش مورد بحث هست صحبت نمایند.

امیرآبادی ادامه داد: در این جلسه نماینده معترضین که آقای زاکانی بود حدود 15 دقیقه و آقای تاجگردون حدود 32 دقیقه صحبت کردند که ایشان حتی دو برابر معترضین از خود دفاع کردند.

وی توضیح داد: هیئت رئیسه این اتفاق را رقم زد که نمایندگان هم دفاعیات آقای تاجگردون را بشنوند تا بتواند طبق حجت شرعی رای بدهند در این صورت هیئت رئیسه قبل از جلسه رسمی یک جلسه غیر علنی برگزار کرد و هر دو طرف صحبت هایی انجام دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که جلسه علنی شروع شد طبق ماده 32 و 34 آئین نامه باید گزارش کمیسیون تحقیق قرائت می شد و در خاتمه به رای گذاشته می شد که چنین اتفاقی افتاد.

امیرآبادی در سرانجام تاکید نمود: پس اصلا هیئت رئیسه خلاف آئین نامه داخلی مجلس عمل نکرده است، چون اخطاری که مجلس پذیرفت در آنجا راستا آنالیز به اعتبارنامه را به نوعی در راستا رای گیری قرار داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 637

به "امیرآبادی: در خصوص تاجگردون خلاف آئین نامه عمل نکرده ایم ، تصمیم گیری به معنی رای گیری است نه قرائت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرآبادی: در خصوص تاجگردون خلاف آئین نامه عمل نکرده ایم ، تصمیم گیری به معنی رای گیری است نه قرائت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید