مسائل تهیه انسولین به زودی برطرف می گردد ، جو روانی حاکم بر بازار دارو احساس کمبود انسولین را به وجود آورد

به گزارش بازی های اندروید، یک نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان می گوید مسائل مربوط به تهیه انسولین در کشور به زودی مرتفع خواهد شد.

مسائل تهیه انسولین به زودی برطرف می گردد ، جو روانی حاکم بر بازار دارو احساس کمبود انسولین را به وجود آورد

به گزارش خبرنگاران ، سید محمّد پاک مهر نماینده شهرستان های بجنورد -گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با کمبود انسولین کافی در داروخانه ها به خبرنگاران گفت: ما با کمبود انسولین در کشور روبرو نیستیم، در واقع با مسئله شکل و نوع انسولین روبرو هستیم. نوع ویال انسولین قبلا به اندازه کافی در کشور فراوری می شد و اکنون نیز این فراوری انجام می گردد.

پاک مهر مطرح کرد: استقبال بیماران دیابتی از انسولین های قلمی بسیار بیشتر است. در واقع بیشتر کسانی که قبلا انسولین را به صورت ویال مصرف می کردند اکنون فقط از نوع قلمی استفاده می نمایند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان داشت: نوع قلمی راحت تر تزریق می گردد و استفاده از آن برای بیماران دیابتی راحت تر است. این شرایط باعث شد استقبال بسیار زیادی برای خرید آن از سوی بیماران دیابتی وجود داشته باشد. این نوع انسولین البته با محدودیت فراوری در کشور روبرو است.

نماینده مجلس اضافه نمود: قرار بر این است که کوشش های زیادی در راستای برطرف مشکل تهیه انسولین انجام گردد. احتیاج مردم به انسولین بسیار بالاست. از حدود 80 میلیون نفر جمعیت ایران حدود 10 میلیون نفر بیمار دیابتی داریم که یکی از داروهای پرمصرف آنها همین انسولین است. قریب به اتفاق این بیماران از انسولین ویالی استفاده می کردند اما اکنون رغبت بالایی به قلمی دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: اکنون محدودیت قابل توجهی برای تهیه نوع قلمی انسولین وجود دارد و به همین دلیل کمبود آن حس می گردد.

پاک مهر تاکید نمود: بخش دیگر این موضوع مربوط به جو روانی می گردد. جو روانی خاصی بر داروی کشور ما وجود دارد. شایعات متعددی در رابطه با بحث قاچاق دارو به خارج از کشور وجود داشت. کاروان داروهای قاچاقی که در کشور عراق گرفتند این شایعات را به وجود آورد. حالا تعیین نیست که منشا این داروها کشور ایران بوده یا کشوری دیگر. این شایعات باعث ایجاد یک فضای روانی شد که در این فضا داروی انسولین هم مورد توجه نهاده شد.

وی اذعان داشت: جو روانی حاکم بر بازار داروی کشور بحث تقاضا را افزایش داد. این جو روانی احساس کمبود شدید به انسولین به وجود بیاید. بعضی از بیماران هم که دائم از انسولین استفاده می نمایند ذخیره سازی هم انجام داده اند.

پاک مهر در سرانجام گفت: این مشکل به زودی مرتفع می گردد و ما پیگیری های لازم را در اینباره انجام داده ایم. در کمیسیون بهداشت و درمان از سازمان غذا و دارو پیگیری ها عملی خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 788

به "مسائل تهیه انسولین به زودی برطرف می گردد ، جو روانی حاکم بر بازار دارو احساس کمبود انسولین را به وجود آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل تهیه انسولین به زودی برطرف می گردد ، جو روانی حاکم بر بازار دارو احساس کمبود انسولین را به وجود آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید