بعضی نقاط بام بازار اراک نیازمند بازسازی مجدد است

به گزارش بازی های اندروید، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، بعضی نقاط بام بازار اراک نیازمند بازسازی مجدد است.

بعضی نقاط بام بازار اراک نیازمند بازسازی مجدد است

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

علیرضا عسگری اظهار کرد: در سالهای گذشته یکی از درخواستهای اصلی هیات امنای بازار تاریخی اراک به نمایندگی از کسبه بازسازی بام بازار اراک بوده است، چرا که در طول سالها بخشی از بام بواسطه عدم نظارت و سهل انگاری کسبه دچار آسیب شده است.

وی با بیان اینکه در یک مرحله میراث فرهنگی پروژه بازسازی بام را آغاز کرد، اما از نظر فنی و کارشناسی با نظارت همراه نبود و این امر به پایان نرسید، گفت: فنی نبودن بازسازی ها به بام آسیب زد، علاوه بر آن در سیلاب و بارندگی شدید بهار سال 97 نیز در بخشی از نقاط متحمل خسارت شدیم.

عسگری توضیح داد: با تخصیص 2 میلیارد تومان اعتبار، بازسازی بام و بخشی از بازار آغاز شده که تا به امروز بام و سرای نبی زاده بازسازی شده است، اما همچنان در راسته بازار از چهارسوق به سمت ابتدای بازار، بعضی سراها و کاروانسراها نیازمند بازسازی هستند و حتی در بعضی نقاط با وجود بازسازی صورت گرفته در سال گذشته، اما باید دوباره کاری در این حوزه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه با کوشش هیات امنای بازار از کسبه درخواست شد که حداقل در بازسازیهای جزیی ورود نمایند، گفت: یکی از مسائل اصلی بازار در زمستان بازسازی ناودانها و اصلاح راستا است که از کسبه درخواست شده است اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند، ساختار بازار در زمان ساخت اینگونه بود که در فصل بارندگی آب به داخل چاه راهنمایی می شد یا برف با اصول خاصی توسط کسبه از روی بام پارو می شد، اما با از بین رفتن شیب بام آسیبهایی در بعضی نقاط وارد شده است و به همین دلیل، اصلاح ناودان ها و راستا حرکت آب بسیار اهمیت دارد.

دبیر اجرایی هیات امنای بازار تاریخی اراک با تاکید بر اینکه باید دستگاه های متولی یاری نمایند و با تخصیص اعتبار یک بار برای همواره بازسازی بام را به انجام برسانند، اظهار کرد: در حال حاضر بام بازار از راستا چارسوق به سمت میدان ارک بازسازی خوبی صورت گرفته است، همچنین از چارسوق به سمت بازار کفاشان مشکل خاصی وجود ندارد، اما در بام راسته بازار نیازمند بازسازی دوباره هستیم که تمامی نقاط به تفکیک معین شده است.

وی اضافه کرد: بعنوان مثال، بام سرای کاشانی نیازمند بازسازی است. ایوان سرا بازسازی شده است، اما به دلیل اصولی نبودن کار ضروری است مجددا بازسازی انجام گردد، دیوار حائل ایجاد شده بین مغازه ها و ایوان نیازمند بازسازی است. با آنالیز و کار کارشناسی صورت گرفته دقیقا می دانیم که کدام نقاط نیازمند بازسازی فوری است.

عسگری با بیان اینکه بازار تاریخی اراک میراث گذشتگان ماست و حداقل باید میراث دار خوبی باشیم، گفت: میراث فرهنگی هر سال با آغاز فصل سرد سال نسبت به بازار دغدغه دارد و حتی در نقاط خطر اقدام به نصب داربست می نماید، اما به هرحال نمی گردد که برای همواره داربست زد و باید با اهتمام جدی یک بار با بازسازی اساسی و اصولی مجموعه بازار، سراها و کاروانسراها را احیا کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 744

به "بعضی نقاط بام بازار اراک نیازمند بازسازی مجدد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی نقاط بام بازار اراک نیازمند بازسازی مجدد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید