بیمه 500 هزار خانه روستایی در 3 استان محروم

به گزارش بازی های اندروید، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران گفت: در طرح بیمه 500 هزار خانه روستایی، سه استان کمتر برخوردار کشور را انتخاب نموده ایم.

بیمه 500 هزار خانه روستایی در 3 استان محروم

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در آیین رونمایی از بیمه حوادث 500هزار خانه روستایی و همچنین احراز هویت آنلاین بانک مهر ایران گفت: مردم کشور مدت ها با بانک های تجاری سروکار داشته اند که آن بانک ها اغلب مشتریان کلان دارند. بانک قرض الحسنه مهر ایران به نوعی بانک مستضعفان است و اغلب مشتریان آن ساکن استان های محروم هستند.

اکبری اظهار کرد: از آنجایی که وام های بانک مهر ایران خرد است، سعی نموده ایم این وام ها را با فرآیندهایی ساده به مردم تخصیص دهیم. با بانکداری سنتی ممکن نبود سال گذشته به دو میلیون و 300هزار نفر تسهیلات دهیم. بانک مهر ایران سال 1395 به 500هزار نفر تسهیلات داده و افزایش تعداد تسهیلات گیرندگان در طول این سه سال قابل توجه است. این در حالی است که تعداد کارکنان بانک از سال 1395 افزایش نیافته است. این موضوع نشان می دهد بهره وری نیروی انسانی در این بانک به شدت در حال رشد است.

وی با اشاره به خدمات این بانک در حوزه بانکداری الکترونیکی، گفت: بانک مهر ایران خدمتی ارائه نموده که برای نخستین بار هر کسی می تواند با همراه بانک افتتاح حساب کند و تمام فرآیندهای آن روی موبایل انجام گردد. بیماری کرونا باعث شد سرعت توسعه بانکداری الکترونیکی را بیشتر کنیم.

اکبری این طور ادامه داد: امسال حجم زیادی از مردم به بازار بورس مراجعه کردند و کارشان بعضاً با تأخیرات زیاد انجام می شد. همان زمان پیشنهاد دادیم با عنایت به تجربه افتتاح حساب آنلاین، احراز هویت سجام را هم انجام دهیم. راستای که داریم تعریف می کنیم، در جهت این است که مشتریان و کاربران کمترین سختی را برای دریافت خدمات داشته باشند. اگر روزی بتوانیم باعث شویم مراجعات مردم به بانک ها را به حداقل برسانیم، خدمت بزرگی به مردم نموده ایم.

مدیرعامل بانک مهر ایران اضافه نمود: اگر ضمانت تسهیلات نیز به صورت الکترونیکی انجام گردد، احتیاج به حضور مردم در شعبه کمتر می گردد و تا سه ماه آینده بخش زیادی از تسهیلات ما به همین صورت پرداخت می گردد.

اکبری درباره تسهیلات پرداختی بانک مهر ایران به روستاییان و احتیاجمندان یادآور شد: از سال 1397 برای پرداخت 60هزار فقره تسهیلات به روستاییان برنامه ریزی نموده ایم که بخش عمده آن تا کنون اجرا شده است. همچنین 280هزار فقره تسهیلات با همکاری کمیته امداد در حوزه معیشت و اشتغال زایی خرد پرداخت شده که ارزش آن به 1800 میلیارد تومان می رسد و عمدتاً هم مربوط به روستاها بوده است.

وی در همین رابطه اضافه نمود: برای بهسازی خانه های روستایی، تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن به امضا رسانده ایم که شامل 22هزار خانه روستایی است و تا کنون 12هزار مورد آن پرداخت شده است.

وی درباره بیمه کردن 500هزار خانه روستایی از سوی این بانک گفت: افتخار ما این است که در طرح بیمه 500هزار خانه روستایی، سه استان کمتر برخوردار (سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان جنوبی) را انتخاب نموده ایم. این مسئله دغدغه دولت نیز هست و باعث می گردد نگرانی های دولت در این حوزه کاهش یابد. امیدواریم سال آینده بتوانیم استان های بیشتری را پوشش دهیم که این موضوع احتیاج به حمایت دارد.

اکبری اضافه نمود: ایرادی که به وجه التزام گرفته می گردد این است که بعضاً می گویند حرام است. مطالعه کردیم و دیدیم که جریمه دیرکرد در سایر کشورهای اسلامی نیز دریافت می گردد، اما در حوزه عام المنفعه هزینه می گردد. زیرا احتیاج است که وجه التزام دریافت گردد یا راستا جایگزینی تعریف گردد که عدالت برقرار گردد و بین افراد خوش حساب و بدحساب تفاوت هایی وجود داشته باشد. حال خوب است منابع دریافت شده از این بخش را در حوزه عام المنفعه هزینه کنیم. ما این موضوع را در مجمع بانک مهر ایران مطرح خواهیم کرد. تصویب این موضوع در دولت و مجلس نیز می تواند به این مسئله یاری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه شکل گیری بانک مهر ایران گفت: این بانک در سال 1386 با سرمایه گذاری 10 بانک و سرمایه اولیه 1500 میلیارد تومان تشکیل شد که سال گذشته این سرمایه به 2500 میلیارد تومان افزایش یافت. بعد از انقلاب اسلامی اغلب بانک ها یا تجاری بودند یا تخصصی. برای مردم دریافت تسهیلات خرد از این بانک ها سخت بود زیرا آن ها نسبت به تجهیز منابع خرد و تخصیص منابع کلان اقدام می کردند.

اکبری اظهار کرد: اکنون حدود 33 هزار میلیارد تومان منابع مردم نزد این بانک است، 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای فعالیت این بانک پرداخت شده که 30 هزار میلیارد تومان آن وصول شده و باقی هنوز دست مردم است و سررسید دریافت آن فرا نرسیده است. نسبت معوقات در این بانک حدود نیم درصد است. سال گذشته حدود 2 میلیون و 300هزار نفر از تسهیلات بانک برخوردار شدند و امسال برای 3 میلیون نفر برنامه ریزی کردیم.

وی اضافه نمود: منابع بانک مهر ایران سالانه 30 تا 40 درصد رشد داشته و این رشد محصول زحمات همکاران من در سراسر کشور است. این در حالی است که جذب منابع قرض الحسنه بسیار سخت است و اینکه مردم منابع خود را با سود صفر درصد نزد بانک بگذارند، سخت است. مدیرعامل بانک مهر ایران خاطرنشان کرد: اکنون 9 میلیون مشتری نزد این بانک حساب دارند و در 12 سال گذشته 7 میلیون نفر از تسهیلات آن برخوردار شده اند. حدود 70 تا 80 درصد این تسهیلات در دولت تدبیر و امید و عمده آن در سه سال گذشته پرداخت شده است. رویکرد بانک در دو سال گذشته به سمت اشتغالزایی خرد معطوف بوده و در سال های اخیر سعی کردیم بخش عمده تسهیلات به این بخش تخصیص یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 559

به "بیمه 500 هزار خانه روستایی در 3 استان محروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه 500 هزار خانه روستایی در 3 استان محروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید