تخفیف 65 میلیارد تومانی به شهروندان برای نوسازی بافت فرسوده

به گزارش بازی های اندروید، شهر: از سال 1395 تا به امروز 65 میلیارد تومان از عوارض بافت فرسوده در این منطقه دریافت نشده است. این مساله تحت عنوان بسته های تشویقی در حوزه شهرسازی شهرداری تهران ابلاغ شده و شهروندان توانستند با این بسته ها پروانه ساختمانی دریافت و نسبت به نوسازی ملک اقدام نمایند.

تخفیف 65 میلیارد تومانی به شهروندان برای نوسازی بافت فرسوده

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مجید رباطی، شهردار منطقه 10 در تبادل نظر با خبرنگار شهر با اشاره به اینکه 30 پروژه در حوزه های عمرانی، زیست محیطی، اجتماعی و ترافیکی با اعتباری 120 میلیارد تومانی در منطقه 10 افتتاح و مورد بهره برداری نهاده شد، گفت: در مدت یک سال گذشته با توسعه فضای سبز خطی و ساخت دو بوستان مهر و دوچرخه بیش از 9 هزار مترمربع به مساحت فضای سبز منطقه اضافه شد که باعث شد سرانه فضای سبز از 2.58 به 2.69 افزایش پیدا کند.

او اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین پروژه هایی که با توجه به شرایط حاضر شهر تهران افتتاح شد مرکز درمانی منطقه 10 در جنوبی ترین ضلع منطقه در خیابان قزوین است. همچنین بازسازی موزه هفت چنار، ساخت پیاده رو جهت گردشگری تفریحی شهید دعوتی به مساحت پنج هزار متر مربع که توسط سازمان نوسازی انجام شد، از دیگر پروژه های مهم منطقه است.

رباطی ادامه داد: در پروژه های منطق 10 سعی شده که به ارتقای کیفیت سیمای شهر توجه گردد که به عنوان مثال می توان به ساماندهی و ساخت جهت معلولین در بزرگراه شهید نواب و میدان جمهوری تا خیابان آذربایجان تحت عنوان رفیوژ سبز بزرگراه شهید نواب و درنگ گاه شهید باقری اشاره نمود.

شهردار منطقه 10 درباره شرایط بافت فرسوده محله هاشمی در این منطقه را یکی از فرسوده ترین محلات شهر تهران برشمرد و عنوان نمود: از سال 1395 تا کنون 65 میلیارد تومان از عوارض بافت فرسوده در این منطقه دریافت نشده است. این مساله تحت عنوان بسته های تشویقی در حوزه شهرسازی شهرداری تهران ابلاغ شده و شهروندان توانستند با این بسته ها پروانه ساختمانی دریافت و نسبت به نوسازی ملک اقدام نمایند.

او با تاکید بر اینکه رغبت شهروندان برای نوسازی بافت فرسوده نیازمند بهبود شرایط مالی است، گفت: در منطقه ای که بیش از 52 درصد آن را بافت فرسوده تشکیل می دهد و از نظر تراکم جمعیتی هر هکتار 420 نفرجمعیت دارد که این آمار 4 برابر نرم جهانی و دو برابر میانگین شهر تهران است، نوسازی بافت فرسوده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رباطی در ادامه درباره ادامه شاخه جنوب شرقی بزرگراه یادگار امام از خیابان رنجبر یادآور شد: با مذاکراتی که با معاونتهای فنی و عمرانی و شهرسازی انجام گرفت، قرار شد که موضوع توسط سازمان مشاور آنالیز گردد تا ادامه بزرگراه به صورت لاین 76 یا 35 متری گذر انجام گردد. طراحی های اولیه این موضوع در حال اجرا است و امیدواریم هرچه سریعتر تکلیف این مساله روشن گردد.

خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 778

به "تخفیف 65 میلیارد تومانی به شهروندان برای نوسازی بافت فرسوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخفیف 65 میلیارد تومانی به شهروندان برای نوسازی بافت فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید