توربین های بادی به بتن تبدیل می شوند!

به گزارش بازی های اندروید، این شرکت، تیغه های توربین بادی را به بافت تقویتی تبدیل می نماید که استحکام و دوام کلی بتن و محصولات پیش ساخته را افزایش می دهد.

توربین های بادی به بتن تبدیل می شوند!

یک شرکت استارتاپی پیروز شده است توربین های بادی مستعمل را به بتن مفید تبدیل کند، بدین صورت که پره های توربین های بادی را به فیبر تقویت نماینده بازیافت می نماید تا استحکام و دوام کلی بتن را افزایش دهد.

به گزارش آی ای، توربین های بادی برای فراوری انرژی عالی هستند، اما پس از اینکه عمر مفید آن ها خاتمه می یابد، کاملاً هدر می روند و تبدیل به ضایعات می شوند و مواد مورد استفاده برای ساخت آن ها به خوبی تجزیه و بازیافت نمی گردد. طول عمر آن ها حدود 20 تا 25 سال است و هنگامی که دور ریخته می شوند، تیغه های بزرگ شیشه ای یا فیبر کربنی آن ها اغلب به محل های دفن زباله منتقل می شوند.

اکنون یک شرکت استارتاپی آمریکایی در پی انجام کاری در خصوص این موضوع است. این شرکت استارتاپی مستقر در آیووا آمریکا، REGEN Fiber نام دارد. این شرکت، تیغه های توربین بادی را به بافت تقویتی تبدیل می نماید که استحکام و دوام کلی بتن و محصولات پیش ساخته را افزایش می دهد.

لازم به ذکر است که این استارتاپ متعلق به یک شرکت حمل و نقل موسوم به Travero است. جف وودز، مدیر توسعه کسب و کار در شرکت Travero می گوید: با رشد فوق العاده پیش بینی شده در صنعت فراوری انرژی بادی و تعداد فزاینده ای از توربین های بادی که در حال حاضر به خاتمه عمر تقریباً 20 ساله خود رسیده اند، استارتاپ ما در زمان مناسبی وارد این بازار شده است.

وی اضافه کرد: بازیافت تیغه ها بدون استفاده از گرما یا مواد شیمیایی و همزمان دور نگه داشتن آن ها از محل های دفن زباله یا سوزاندن، از اهداف پایداری صنعت فراوری انرژی بادی و مشتریانی که محصولات بازیافتی را دریافت می نمایند، حمایت می نماید. این شرکت تخمین می زند که بازیافت تیغه های توربین های بادی را در مقیاس تجاری، از نیمه دوم سال 2023 شروع کند و برای دستیابی به این هدف، در حال ساخت یک مرکز نو است.

هنگامی که این مرکز به طور کامل عملیاتی گردد، استارتاپ REGEN Fiber می تواند سالانه بیش از 30 هزار تن مواد حاصل از تیغه های توربین های بادی را بازیافت کند. بازیافت تیغه ها یا پره های توربین های بادی در حال حاضر نیز به صورت محدود انجام می گردد و مواد حاصل از آن ها به الیافی تبدیل می شوند که می توانند برای آسفالت و محصولات کامپوزیت استفاده شوند.

سایر مفاهیم هیجان انگیز برای بازیافت و استفاده مجدد از توربین های بادی

مفهوم بازیافت توربین های بادی چندان نو نیست. به عنوان مثال در اکتبر سال 2021، شرکتی موسوم به Re-Wind Network برای بازیافت پره های توربین بادی به منظور استفاده در ایستگاه ها یا پناهگاه های دوچرخه در دانمارک خبرساز شد.

در آن موقع، این شرکت به علت یافتن روشی پایدار برای این موضوع با مواد کامپوزیت دور ریختنی، مورد ستایش نهاده شد. در فوریه 2022 نیز گزارش هایی مبنی بر استفاده از پره های توربین به وسیله همین شرکت، این بار برای ساخت یک پل در ایرلند منتشر شد. در عین حال، در ماه اوت سال 2022، دانشمندان دانشگاه ایالتی میشیگان یک ماده متمایز برای توربین ها ایجاد کردند که می توان آن را احیا کرد و در تیغه های توربین نو یا انواع محصولات دیگر از جمله میز، چراغ های عقب خودرو، پوشک و حتی پاستیل خرسی بازیافت کرد.

اکنون این نوآوری نو امیدوار است که مشکل ضایعات توربین های بادی را بتوان در همان منبع آن حل کرد و سازه ها را کاملاً قابل بازیافت کرد و از اشغال فضا در محل های دفن زباله به وسیله آن ها جلوگیری کرد.

منبع: فرادید
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1712

به "توربین های بادی به بتن تبدیل می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توربین های بادی به بتن تبدیل می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید