فراوری خودرو های هیدروژنی در اروپا

به گزارش بازی های اندروید، هرچند خودرو های هیدروژنی نسبت به خودرو های برقی مزایای بیشتری دارند، اما مشکل فعلی این است که این خودرو ها به لحاظ هزینه هنوز به صرفه نیستند.

فراوری خودرو های هیدروژنی در اروپا

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه 8 ژوئیه (18 تیر) از طرح جامع خود برای فراوری صنعتی هیدروژن به منظور استفاده در خودرو ها و وسائط نقلیه هیدروژنی در قاره سبز رونمایی کرد. به موجب این طرح، اتحادیه اروپا برای رسیدن به هدف چشم انداز قاره بدون کربن و استفاده سراسری از انرژی پاک در سال 2050 هیدروژن مورد احتیاج خود را تامین خواهد نمود.

کمیسیون اروپا گفته است این اتحادیه تا سال 2030 باید دستکم به رقم فراوری 10 میلیون تن هیدروژن برسد. به همین منظور و در چارچوب استراتژی اتحاد هیدروژن پاک برای اروپا، یک صندوق سرمایه گذاری تاسیس خواهد شد و بانک ها، صاحبان صنایع، نهاد های مدنی و وزرای دولت های اروپایی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

خودرو های هیدروژنی نسلی جدید و بهره مند از انرژی پاک هستند که بیشتر از خودرو های برقی با محیط زیست سازگاری نشان می دهند. این خودرو ها به گونه ای ساخته شده اند که هیدروژن را به آب و الکتریسیته تبدیل می نمایند؛ الکتریسیته صرف چرخش موتور می گردد و آب به وسیله اگزوز دفع می گردد.

هرچند خودرو های هیدروژنی نسبت به خودرو های برقی مزایای بیشتری دارند، اما مشکل فعلی این است که این خودرو ها به لحاظ هزینه هنوز به صرفه نیستند. در فرانسه که از پیشتازان این صنعت به شمار می رود، شرکت دانش بنیان سیمبیو سالانه تنها می تواند 100 عدد باطری هیدروژنی فراوری کند و قیمت هر خودروی هیدروژنی، که فعلا در سطح تک مدل است، به 50 هزار یورو می رسد.

خودروی هیدروژنی با باطری مخصوص به خود می تواند با سه دقیقه شارژ 20 کیلومتر را بپیماید. این در حالی است که شارژ خودروی برقی هربار چندین ساعت طول می کشد. در حال حاضر قیمت هر باک کامل هیدروژنی 9 یورو است و مسئولین اتحادیه اروپا قصد دارند قیمت آن را به زیر 8 یورو برسانند تا بتواند با خودرو های دیزلی رقابت کند.

در سال های اخیر کشور های صنعتی دنیا رفته رفته به استفاده از خودرو های هیدروژنی رو آورده اند. چین بودجه 14 میلیارد یورویی خودرو های برقی را به فراوری خودرو های هیدروژنی اختصاص داده است. آلمان نیز پروژه ای 9 میلیارد یورویی در این خصوص در دست دارد.

منبع: یورو نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 643

به "فراوری خودرو های هیدروژنی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودرو های هیدروژنی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید