جودوکاران فرانسه و بلژیک طلایی های روز چهارم

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران، در ادامه رقابتهای جودو قهرمانی دنیا که در بوداپست جریان دارد، روز چهارشنبه جودوکاران دو وزن 81- کیلوگرم مردان و 63- کیلوگرم زنان به روی تاتامی رفتند که در ماتیاس کس از بلژیک و کلاریس آگبگ نینو از فرانسه پیروز به کسب مدال طلا شدند.

جودوکاران فرانسه و بلژیک طلایی های روز چهارم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در وزن 63- کیلوگرم زنان، همه کارشناسان کسب مدال طلا را برای دختر فرانسوی پیش بینی نموده بودند. جایی که 43 جودوکار حضور داشتند و در هشت سال گذشته آگبگ نینو فرانسوی یک پای ثابت همه فینالها بوده و در این دوره هم در هشتمین حضور متوالی خود در فینال پیروز شد برای پنجمین بار به مدال طلا دست پیدا کند. وی روز چهارشنبه در 5 مبارزه متوالی خود رقبایی از دانمارک، کره جنوبی، کویا، هلند و اسلوونی را قبل از سرانجام وقت قانونی شکست داد و قهرمان دنیا شد.این فرانسوی که طلای المپیک را در کارنامه خود کم دارد، در کمتر از یک ماه دیگر در پی تبدیل نقره 2016 ریو به طلاست.

کلاریس آگبگ نینو بعد از کسب مدال طلا گفت: سه ماه پیش به فکر حضور در مسابقات دنیای نبودم، سپس با خودم گفتم، اگر من به بوداپست نروم و در توکیو شکست بخورم، سال آینده هیچ عنوانی برای دفاع نخواهم داشت و بوداپست یعنی طلای پنجم دنیا و پس من اینجا هستم.

در این وزن آندریا لسکی از اسلوونی به نشان نقره دست پیدا کرد و سانه ورمر از هلند به همراه آبرادوویچ از صربستان هم روی سکوی سوم ایستاده و برنز گرفتند.

در وزن 81- کیلوگرم مردان، ماتیاس کس بلژیکی برای دومین دوره متوالی به ملاقات فینال رقابتهای قهرمانی دنیا راه یافت و در مبارزه سرانجامی با پیروزی بر گریگا لاشویلی از گرجستان پیروز شد و به نشان طلا دست پیدا کرد. این گرجستانی که دو طلای مسترز دوحه و قهرمانی اروپا در سال 2021 را کسب نموده بود به نشان نقره دست پیدا کرد و فرانک دی ولت هلندی به همراه گواتیزه از پرتغال به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند.

ماتیاس کس در خصوص قهرمانی در بودپست گفت: من برای هر حریف برنامه داشتم. امروز من در هر مسابقه به این طرح پایبند بودم. اکنون هم می گویم که یک ماه دیگر صبر کنید.(اشاره به بازیهای توکیو)

در این وزن سعید ملایی جودوکار ایرانی تیم ملی مغولستان بعد از کسب سه پیروزی به نیمه نهایی رسید و در این مرحله برای دومین بار متوالی برابر بولتبایف ازبکستان با ضرفه فنی مغلوب شد و به گروه شانس مجدد رفت و در این مرحله هم برای به فوجی وارا از ژاپن باخت و از دست یابی به مدال بازماند. این پنجمین مبارزه فوجی وارا و ملایی بود که کفه ترازو 3 بر 2 به سود ژاپنی سنگین شد.

در ادامه این رقابتها امروز جودوکاران دو وزن 90- کیلوگرم مردان و 70- کیلوگرم زنان به روی تاتامی می ورند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1248

به "جودوکاران فرانسه و بلژیک طلایی های روز چهارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جودوکاران فرانسه و بلژیک طلایی های روز چهارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید