دیدن کاخ ها نشان می دهد که باید در خدمت تاریخ باشیم

به گزارش بازی های اندروید، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، دیدن کاخ ها نشان می دهد که باید در خدمت تاریخ باشیم.

دیدن کاخ ها نشان می دهد که باید در خدمت تاریخ باشیم

علی دارابی در حاشیه بازدید از کاخ گلستان اعلام نمود: در این مجموعه میراث دنیای کارهای خوبی در زمینه حفاظت و بازسازی آثار انجام شده است و خدمات دهی مناسبی به بازدیدنمایندگان ارائه می شود. درب شرقی کاخ گلستان که به باب عالی معروفیت دارد، بعد از 60 سال از خیابان ناصرخسرو به روی مردم بازگشایی شد. این اتفاق موجب شد تا مردم راحت تر بتوانند از این مجموعه فرهنگی تاریخی بازدید کنند.

او شرح داد: کاخ گلستان مجموعه بزرگی است که ثبت دنیای شده و تاریخ و هنر ایرانیان در دوره قاجار را به همراه هنرمندی های نیاکان ما به تصویر می کشد، یک سلسله ای که در گذشته وجود داشته و می تواند تاریخ روشن و تابلو راهنمایی از خدمات هنرمندان و در عین حال مرور صفحات تاریخ باشد.

بیشتر بخوانیدکاخ گلستان تهران | نمادی از زندگی شاهانه قاجار

وی اعلام نمود: به قول آقای ابراهیم تیموری نویسنده کتاب عصر بی خبری، در عصری که دنیا در حال پیشرفت بوده ما در آن دوران شاهد این بودیم که امیر کبیر مصلح بزرگ و معمار سازندگی آن در کارش ناکام می ماند و به دستور پادشاه به شهادت می رسد. این از هزینه هایی است که ما در طول تاریخ برای توسعه و آبادانی و اصلاح کشور پرداخت کردیم.

دارابی بیان نمود: دیدن کاخ ها با این نگاه که هم هنرمندی ها و هم تاریخ و سبک زندگی مردم را ببینیم و در عین حال نیز عبرت های که باید از آن بگیریم، نشان دهنده آن است که باید در خدمت تاریخ باشیم. این میراث بزرگی است و حفظ و نگهداری آن کار سنگینی بوده که امروز بر دوش ما قرار گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1441

به "دیدن کاخ ها نشان می دهد که باید در خدمت تاریخ باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدن کاخ ها نشان می دهد که باید در خدمت تاریخ باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید