رونق گردشگری بوشهر نیازمند همکاری دولت و بخش خصوصی است

به گزارش بازی های اندروید، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: رونق گردشگری در هر نقطه، نیازمند همیاری و همکاری دولت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر است.

رونق گردشگری بوشهر نیازمند همکاری دولت و بخش خصوصی است

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده، عصر سه شنبه 6 اسفند 98 در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: با فراهم آوردن زمینه حضور فعالان این صنعت در کنار هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه های محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی یاری می کنیم تا راحت تر بتوانند نسبت به معرفی داشته های خود اقدام نمایند و به نتیجه برسند.

او با اشاره به اینکه تمام فعالان گردشگری که به عنوان شغل به این صنعت نگاه می نمایند باید به صورت حرفه ای عمل نمایند و ما حلقه اتصال آنان به دولت هستیم توضیح داد: بوشهر صندلی خاصی در گردشگری کشور دارد، از سواحل بکر و دست نخورده اش گرفته تا نخلستان های زیبا و کوه های منحصر به فردش که همه و همه می توانند به جذب گردشگر یاری نمایند و فقط احتیاج به معرفی بیشتر دارند.

ارسطوزاده افزود: صنایع دستی بوشهر رشد نموده و در حال بهتر شدن است و به خوبی در نمایشگاه هایی که صنعتگران ما حضور داشته اند این موضوع احساس شده، و جالب است بدانیم با کوشش خود صنعتگران محصولات کاربردی و خلاقانه هنرمندان بوشهری با واسطه و بعضا بدون واسطه صادر می گردد که امیدواریم با کارها و برنامه های آینده این واسطه ها کمتر شوند و سود اصلی به صنعتگر برسد.

او ادامه داد: سیاست گذاری ما بر این روال است تا معرفی آثار به گونه ای باشد که کمتر به سمت چاپ کاغذ برویم و بیشتر به وسیله پنج اپلیکیشن و وب سایتی که راه اندازی شده انجام گردد و به همین دلیل وب سایت اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر را با چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و چینی طراحی نموده ایم و بخش فارسی آن راه اندازی شده است و در کنار آن استفاده از بلوتوث برای انتقال داده های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از هر اثر تاریخی را برای بازدیدنمایندگان راه اندازی نموده ایم که می تواند در معرفی این آثار به شکل مکتوب و دیجیتال به بازدیدنمایندگان تاثیرگذار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر افزود: در کنار بازارچه دائمی صنایع دستی که برای بافت تاریخی بوشهر در نظر گرفته ایم سال جاری 28 مرکز و بازارچه گردشگری در سطح استان راه اندازی خواهیم کرد و در این مراکز صنایع دستی استان عرضه می گردد.

او اعلام نمود: استفاده از یک مبلمان شیک همراه با روشنایی مناسب و اطلاعات گردشگری در قالب تابلوهایی زیبا را در بافت تاریخی بوشهر به زودی شروع و امیدواریم تا آذرماه سال آینده فاز اول آن به سرانجام برسد که می تواند در معرفی این بافت تاریخی برای جذب سرمایه گذاران تاثیرگذار باشد و این در حالی است که تا دو سال پیش بوم گردی در استان صفر بود، ابتدای سال جاری که 24 واحد بود و امروز شاهد وجود 50 بوم گردی در استان هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 190

به "رونق گردشگری بوشهر نیازمند همکاری دولت و بخش خصوصی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق گردشگری بوشهر نیازمند همکاری دولت و بخش خصوصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید