ساحل شیله استانبول کجاست؟

به گزارش بازی های اندروید، سواحل شنی سفید و آب های فیروزه ای دلربا ترکیب اغواکننده ای برای شنا، حمام آفتاب و حتی قدم زدن است. استانبول در کنار جاذبه های تاریخی و بافت شهری زیبایش سواحل شنی افسونگری نیز دارد. ساحل شنی شیله یکی از آن هاست. در ادامه مطلب هر آن چه لازم است راجع به این ساحل بدانید را به شما می گوییم.

ساحل شیله استانبول کجاست؟

چطور به ساحل شنی شیله برویم؟

ساحل شنی شیله، ساحل دریای سیاه است که در شمال شهر استانبول و در منطقه آسیایی شهر دو قاره ای استانبول قرار گرفته. برای رسیدن به این ساحل اگر وسیله نقلیه شخصی ندارید، می توانید سوار مترو میدان تقسیم شوید و به سمت ایستگاه لونت حرکت کنید و در این ایستگاه از مترو پیاده شوید. از مترو خارج شوید و با اتوبوس خط 522ST به مسیرتان ادامه دهید و در ایستگاه حضور محلسی Huzur Mahallesi خط اتوبوس تان را عوض کنید و سوار خط 139T شوید و در نهایت در ایستگاه اوزکودار جادسی که نزدیک ساحل شیله است پیاده شوید.

چرا ساحل شنی شیله خاص است؟

در روزهای آفتابی می توانید روی شن های داغ یا تخت های با سایبان، دراز بکشید و از گرمای آفتاب با ضمیمه نسیم دریا لذت ببرید و یا در روزهای ابری و بارانی دل را به کرانه دریای سیاه بسپارید. این ساحل تقریبا شبیه به ساحل کیلیوس در منطقه اروپایی استانبول است. آنچه که این ساحل را خاص کرده، چشم انداز ها طبیعی دریا و جنگلی ا ست که کمتر مورد آسیب قرار گرفته و تا حدودی دست نخورده به جای مانده. این ساحل را به نام ساحل شنی آکوا نیز می شناسند.

در ساحل شنی شیله چه می بینیم؟

در کنار طبیعت زیبای این ساحل، امکانات تفریحی، رفاهی متنوعی مثل پلاژ ها و رستوران های معروف استانبول و یا کافه های سنتی و مدرن نیز وجود دارد. در این رستوران ها می توانید طعم غذاهای دریایی مثل اختاپوس خرچنگ و انواع ماهی های دریای آزاد را تجربه کنید. یکی دیگر از جاذبه های این ساحل وجود دومین فانوس دریایی مرتفع قاره اروپاست.

در ادامه شما را با پلاژهای این ساحل دلربا آشنا می کنیم:

  • پلاژ آکوابیچ:

این پلاژ یکی از پلاژهای پرطرفدار این ساحل است که در روزهای تعطیل باید از قبل آن را رزرو کنید. مبلغی که به عنوان وروردی این پلاژ پرداخت می کنید شامل فضای داخل پلاژ، دوش و غریق نجات ها است. برای استفاده از امکانات دیگر این پلاژ مثل تخت و چتر باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنید. هزینه ورودی این پلاژ برای هر نفر در تابستان 2016، 30 لیر و برای استفاده از تخت و چتر 20 لیر بود.

  • پلاژ لایف بیچ:

این پلاژ علاوه بر امکانات رفاهی، دی جی و موسیقی زنده هم دارد. قیمت این پلاژ با کیفیت برای هر نفر در تابستان 2016، در ایام هفته 40 لیر و آخر هفته 50 لیر و بخش های خصوصی 150 لیر ترکیه بود.

به غیر از این پلاژها، پلاژهای ارزان تری هم وجود دارند که در آن ها هم دوش، تخت و چتر وجود دارد اما از نظر کیفیت و امکانات، اندکی پایین تر از این دو پلاژ هستند.

چه زمانی به ساحل شنی شیله برویم؟

اگر در فصل تابستان به این ساحل بروید می توانید از هوای مطبوع دریا لذت ببرید و اگر به شنا کردن یا آفتاب گرفتن علاقمندید بهترین زمان برای شما خواهد بود. این ساحل در روزهای آخرهفته (شنبه،یکشنبه) بیشتر پاتوق خود ترک هاست ولی در وسط هفته معمولا جهانگرد ها مخصوصا جهانگرد های کشورهای اروپایی مثل روسیه به این ساحل می آیند. پیشنهاد ما به شما نیز این است که برنامه سفرتان را به گونه ای بچینید که وسط هفته به ساحل شیله بروید.

در سفر به ساحل شنی شیله چه چیزهایی با خودمان ببریم؟

اگر در فصل تابستان راهی این ساحل هستید پیشنهاد می کنیم، لباس شنا، یک حوله استخری و یک حوله به عنوان زیر انداز بردارید. کلاه، عینک و کرم ضدآفتاب نیز از ملزومات سفرهای ساحلی است. اگر اهل آفتاب گرفتن نیز هستید، روغن های مخصوص آفتاب را از قلم نیاندازید. همراه بردن یک کتاب کوچک نیز می توانید دقایق لذت بخشی را در این ساحل زیبا برای تان رقم بزند.

منبع: دالاهو
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1659

به "ساحل شیله استانبول کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل شیله استانبول کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید