عکس ، یک شگفتی 40000 ساله زنده پیدا شد!

به گزارش بازی های اندروید، این صدف که با نام Cymatioa cooki شناخته می گردد، تنها به عنوان یک فسیل یافت شده بود و دانشمندان تصور می کردند که این گونه بیش از 40000 سال است که منقرض شده است.

عکس ، یک شگفتی 40000 ساله زنده پیدا شد!

سحر استاد رحیمی - خبرنگاران، سپس، در حالی که در سال 2018 در حال جست و جوی استخرهای جزر و مد برای یافتن راب های دریایی در سواحل کالیفرنیا بودند، بوم شناس دریایی جف گدارد چیزی ناآشنا را مشاهده کرد: یک دوکفه ای سفید و نیمه شفاف به طول تقریباً 11 میلی متر.

گدارد از دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا که نمی خواست صدف را مختل کند، از آن عکس گرفت و تصاویر را با یکی از همکارانش به اشتراک گذاشت.

این زوج انتها در سال 2019 یک نمونه زنده را ضبط کردند و آن را به موزه آوردند تا با گونه های شناخته شده از سوابق فسیلی مقایسه نمایند. شباهت قابل توجهی به یک دوکفه ای فسیلی داشت که اولین بار در دهه 1930 به وسیله دیرینه شناس جورج ویلت توصیف شد.

ویلت نام این گونه را به افتخار ادنا کوک، گردآورنده صدف آماتوری که فسیل را در میان مجموعه ای متشکل از 30000 صدف منحصر به فرد می دانست، نامگذاری کرد.

محققان هنوز در خصوص اینکه چگونه مخلوقات برای مدت طولانی از علم فرار کردند، متعجب هستند. یک ایده این است که زیستگاه ترجیحی C. cooki در جنوب باجا، کالیفرنیا، شاید در یک منطقه دور افتاده است. توده ای از آب گرم ممکن است بعضی از لاروهای صدف را به سمت سانتا باربارا شسته باشد. تا کنون، والنتیچ-اسکات و گدارد حداقل دو و به طور بالقوه چهار صدف زنده پیدا نموده اند.

دیوید جابلونسکی، دیرینه شناس دانشگاه شیکاگو که در این تحقیق نقشی نداشت، می گوید: به ندرت می توان چیزی را ابتدا به عنوان فسیل و سپس زنده پیدا کرد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1684

به "عکس ، یک شگفتی 40000 ساله زنده پیدا شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، یک شگفتی 40000 ساله زنده پیدا شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید