فطریه دام جدید مجرمان سایبری ، انهدام یک باند کلاهبرداری و انسداد چندین سایت

به گزارش بازی های اندروید، معاون اجتماعی پلیس فتا هشدار داد:مجرمان سایبری با طراحی سایت های جعلی و تبلیغات فریبنده در فضای مجازی مترصد کلاهبرداری در پوشش دریافت فطریه و سایر نذورات هستند.

فطریه دام جدید مجرمان سایبری ، انهدام یک باند کلاهبرداری و انسداد چندین سایت

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر گفت: شیوه و شگرد مجرمان به این شکل است که عمدتا با سوءاستفاده از نام اشخاص و چهره های شناخته شده هنری و یا ورزشی و یا جعل عنوان سازمان ها و نهادهای اجرایی ذی صلاح و با استفاده از ترفندهای مختلف و استفاده از تصاویر نیازمندان و سایر اقدامات فریبنده با اعلام شماره حساب های شخصی از متقاضیان کلاهبرداری می نمایند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: در شیوه دیگر مجرمان با طراحی سایت های جعلی با همین عنوان و راهنمایی متقاضیان به درگاه های جعلی بانکی با دست آوردن اطلاعات کارت بانکی فریب خوردگان نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب های اقتصادی آنان کلاهبرداری می نمایند.

سرهنگ پاشایی اضافه نمود: بر اساس رصد های پیش دستانه اجرا شده در فضای مجازی یک باند 3 نفره که مترصد کلاهبرداری از هموطنان با این شگرد بودند طی هماهنگی با مرجع قضائی ضمن دستگیری، به جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند و فعالیت چندین سایت با اقدام مشابه نیز متوقف شد.

این مقام انتظامی اعلام نمود: هموطنان گرامی به منظور واریز وجوهات نقدی و یا غیر نقدی تحت عنوان فطریه و سایر نذورات صرفا از راستا های دسترسی قانونی و قابل اعتماد که از سوی رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اطلاع رسانی می گردد اقدام و از واریز هرگونه وجه به حساب شخصی سایر افراد اکیدا خوداری نمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب به وسیله شماره 093680 و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR اطلاع دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1142

به "فطریه دام جدید مجرمان سایبری ، انهدام یک باند کلاهبرداری و انسداد چندین سایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فطریه دام جدید مجرمان سایبری ، انهدام یک باند کلاهبرداری و انسداد چندین سایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید