قیمت لاماری ایما در ایران چقدر گرانتر از چین است؟

به گزارش بازی های اندروید، قیمت لاماری ایما در بازار خودرو ایران، یک میلیارد و 431 میلیون تومان است. این خودرو به بیان شرکت آرین پارس موتور فقط در 10 دقیقه تکمیل ظرفیت شد و فروش آن به خاتمه رسید. اما این کراس اوور دانگ فنگ، چقدر گرانتر از بازار خودرو چین به دست ما می رسد؟

قیمت لاماری ایما در ایران چقدر گرانتر از چین است؟
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - قیمت لاماری ایما در بازار خودرو چین از 84 هزار و 900 یوان (606 میلیون و 186 هزار تومان) برای مدل 2023 آغاز می گردد.

نمونه ای که شرکت آرین پارس موتور از این خودرو در ایران به فروش می رساند، فول آپشن ترین نسخه آن در چین نیست. نمونه فول آپشن لاماری ایما در چین دارای سنسورهای پارک جلو و باران، ایربگ های جانبی عقب و زانو، گرمکن و سردکن صندلی و… است که نمونه مونتاژی در ایران فاقد این موارد است.

قیمت لاماری ایما در بازار خودرو ایران

قیمت لاماری ایما در ایران با آپشن هایی که شرکت آرین پارس موتور برای آن انتخاب کرد، رقمی برابر با 99 هزار و 900 یوان است. براساس نرخ تبدیل ارز، این قیمت در کشورمان معادل 713 میلیون تومان است.

حال تصور کنیم که مدیران آرین پارس موتور هیچ تخفیفی در خرید قطعات مونتاژی این خودرو از شرکت مادر چینی نگرفتند. یعنی فرض می کنیم که این خودرو مستقیماً از نمایندگی چینی خریداری می گردد و در ایران به فروش می رسد.

اگر 32 درصد هزینه داخلی سازی زیر 20 درصد، 5/5 درصد بیمه گمرک و مالیات علی الحساب در گمرک و سهم هلال احمر، 1/5 درصد هزینه های جانبی رندشده در گمرک (جمعاً 39 درصد - تعرفه واردات CKD و SKD)، هزار دلار هزینه حمل دریایی (50 میلیون و 400 هزار تومان)، 7 درصد هزینه مونتاژ در ایران، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 2/5 درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده 30 قانون مالیات ارزش افزوده، یک درصد مالیات شماره گذاری، (جمعاً 13/5 درصد + 5 میلیون تومان)، 12 میلیون هزینه بیمه شخص ثالث (بالاترین پوشش) و 600 هزار تومان هزینه خدمات شماره گذاری را به این قیمت اضافه کنیم، به رقم حدودی یک میلیارد و 155 میلیون تومان می رسیم.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

به بیانی ساده تر، اگر شما به چین بروید و یک لاماری ایما (با مشخصات مدل مونتاژی در ایران) را خریداری و به ایران وارد کنید، پس از پرداخت تمامی هزینه های جانبی، یک میلیارد و 155 میلیون تومان برای شما تمام خواهد شد.

فراموش نکنیم که شرکت های مونتاژنماینده و واردنماینده تخفیف های بسیار خوبی از شرکت های مادر چینی دریافت می نمایند. علاوه بر این، شرکت های مادر چینی هم بابت صادرات کالاهای خود، معافیت های مالیاتی زیادی از دولت چین می گیرند. این بدان معناست که اگر شما یک مونتاژنماینده لاماری ایما در ایران باشید، قیمت خرید این خودرو در چین خیلی کمتر از 99 هزار و 900 یوان برای شما تمام می گردد.

اما اگر همین قیمت را هم مبنا قرار دهیم، بهای مصرف نماینده این خودرو در ایران، 23.86% بیشتر از چین است. یعنی یک ایرانی 276 میلیون تومان لاماری ایما را در کشور خود گرانتر از چین خریداری می نماید. این را هم می دانیم که براساس قوانین، سقف سود مونتاژ یک خودرو در ایران، 17% است!

مشخصات فنی لاماری ایما در ایران

لاماری ایما مجهز به موتور 4A95TD میتسوبیشی است. این موتور 1.5 لیتری توربو در دور 5600 می تواند 195 اسب بخار قدرت فراوری کند. گشتاور این موتور که در میان دورهای 1500 تا 4 هزار دور در دقیقه بدست می آید هم 285 نیوتن متر است. نیرو و گشتاور این موتور به وسیله گیربکس دو کلاچه DCT تـر به محور جلو آن منتقل می گردد.

لاماری ایما به صورت رسمی در مدت زمان 9.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت آن هم 195 کیلومتر در ساعت اعلام شد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

این کراس اوور دانگ فنگ مصرف سوختی برابر با 6.6 لیتر (در شرایط ایده آل) در هر صد کیلومتر دارد و با یک باک 55 لیتری پر از سوخت، می تواند تا 833 کیلومتر را بدون توقف پشت سر بگذارد.

زاویه ورود این خودرو به شیب ها 17 درجه است و با زاویه 26 درجه می تواند از شیب های مسیر خارج گردد. این کراس اوور 1550 کیلوگرمی، طول، عرض و ارتفاعی برابر با 4565 × 1860 × 1690 میلیمتر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2715 میلیمتر است.

لاماری ایما در محور جلو از تعلیق مک فرسون مستقل استفاده می نماید و در محور عقب آن هم تعلیق مولتی لینک مستقل مشاهده می گردد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

کاتالوگ کوییک GXR پارس خودرو منتشر شد

تاکسی برقی ایران خودرو با این مشخصات به بازار می آید / قیمت و تجهیزات

قیمت بستیون T77 بهمن موتور چقدر از بازار خودرو چین گرانتر است؟

گواهی اسقاط تاکسی گران شد / تازه ترین تغییرات گواهی اسقاط خودروهای فرسوده

واردات خودرو به ایران مخالفان دولتی دارد / تحلیل آمار فراوری و واردات خودرو

منبع: بیت ران
انتشار: 23 آذر 1402 بروزرسانی: 23 آذر 1402 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1820

به "قیمت لاماری ایما در ایران چقدر گرانتر از چین است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت لاماری ایما در ایران چقدر گرانتر از چین است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید