ماسک ضد ریزگرد، اختراعی که هیچ گونه مشابه داخلی و خارجی ندارد

به گزارش بازی های اندروید، مخترع ایلامی پیروز به اختراع ماسکی ضد ریزگرد شده که هیچ گونه نمونه مشابه در داخل و خارج کشور ندارد.

ماسک ضد ریزگرد، اختراعی که هیچ گونه مشابه داخلی و خارجی ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس ، وجود ریزگردها در بعضی مناطق کشور ما مسئله ای است که بعضی استان ها از جمله خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمان و کرمانشاه را درگیر خود نموده است؛ مسئله ای که سبب ناراحتی های تنفسی و بیماری هایی مانند آسم شده است، لذا برای مقابله با این بحران، علی فتاحی مخترع 38 ساله ایلامی، پیروز به اختراع ماسک ضد ریزگرد به اسم هناس شده است.

ماسک های موجود و متداول در داروخانه ها کارایی چندانی در برابر ریزگردها ندارند و ذرات زیر 10 میکرون از آنها به راحتی عبور می نمایند و وارد ریه می شوند، این در حالی است که ماسک های با کیفیت تر از نوع کربن اکتیو واقعی که به آنها N95 می گویند نیز گران قیمت بوده و هرکسی توانایی خرید آنان را ندارد.

علی فتاحی، مخترع ایلامی در شرح اختراع خود می گوید: این ماسک بر اساس جذب ذرات به رطوبت عمل می نماید، ذرات معلق موجود در داخل هوای ورودی جذب لایه های مرطوب نانو در داخل فیلتر می گردد و در نتیجه هوای تمیز وارد ریه ها می گردد.

این مخترع ایلامی توضیح داد: این ماسک هیچ گونه نمونه مشابه در داخل و خارج کشور ندارد و مزیت آن نسبت به سایر ماسک ها قیمت پایین،کارایی بالا و تنفس راحت تر است.

وی ادامه داد: در صورت حمایت مسوولان و سرمایه گذاری مناسب، می توان این ماسک را با برند ایرانی، نه تنها در داخل کشور بلکه در کل منطقه به فروش رساند و سبب فراوری ثروت و ایجاد اشتغال شد.

سرمایه گذاری بر نخبگان کشور و توجه به نیروی داخلی

سرمایه انسانی عامل موثری در رشد و توسعه مالی، پر کردن شکاف عمیق تکنولوژیکی، کاهش نقش مزیت نسبی طبیعی و افزایش نقش مزیت نسبی اکتسابی کشورهای در حال توسعه، محسوب می گردد.

یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از ناامیدی و حتی فرار مغزها، نخبگان و مخترعین کشور، ایجاد سرمایه و سرمایه گذاری بر روی چنین افرادی است، این کار عملا نخبگان را در کشور باقی می گذارد و فراوریات فکری و صنعتی آنان نیز در بازارهای داخلی رونق می گیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 79

به "ماسک ضد ریزگرد، اختراعی که هیچ گونه مشابه داخلی و خارجی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک ضد ریزگرد، اختراعی که هیچ گونه مشابه داخلی و خارجی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید