مراقبت از پوست در سفرهای هوایی

به گزارش بازی های اندروید، نزدیک بودن به خورشید، اشعه ماورای بنفش قوی تر

اثر شدید خورشید برابر است با پیری زودرس پوست.در حالتی که 30000فوت بالاتر از سطح دریا هستید،پس به خورشید نزدیکتر و دی نتیجه اشعه ماورای بنفش قوی تر خواهد بود. در واقع سطح UV حدود دو برابر زمین است.هر افزایشی باعث می شود این اشعه تا 15% قویتر و بیشتر شود.

مراقبت از پوست در سفرهای هوایی

پرواز علت برنزه شدن

برنزه شدن پوست زمانی اتفاق می افتد که یک رنگدانه قهوه ای به نام ملانین در بدن تولید شود.زمانی که در معرض اشعه ماورای بنفش باشید،پوست به سرعت برنزه می شود.دو نوع اشعه به نام های UVA و UVB وجود دارد. پرتو UVB باعث آسیب به لایه بالایی پوست می شود و به مدت طولانی در معرض آن قرار دریافت باعث بروز سوختگی پوست می شود. اشعه ماوراء بنفش از آنجایی که عمیق تر به پوست نفوذ کرده و منجر به پیری زودرس می شوند،مضرتر است.

پنجره های کابین ازشما در برابر اشعه UVA محافظت نمی کند

پنجره های کابین تا حدودی این اشعه را مسدود می کنند اما به صورت کامل نمی توانند آنرا فیلتر کنند.در نهایت همان اشعه کمی که عبور می کند می تواند باعث برنزه شدن، لکه ها، پیری زودرس و چین و چروک شود. مطالعات نشان داده اند که یک ساعت پرواز هنگام روز با وجود خورشید با 15تا20 دقیقه استفاده از تخت های برنزه برابری دارد.

مناظر مختلف دارای شدت انعکاس UV متفاوت هستند

ابرهای ضخیم و مناطق تحت پوشش برف می توانند تا 85 درصد از اشعه ماوراء بنفش را منعکس کنند.بنابراین اگر پوست در معرض این انعکاس به مدت طولانی و یا دفعات بیشتر باشد،می تواند متحمل آسیب های جبران ناپذیری شود. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

نکته:

مردم اغلب به آسیب های رسیده به پوست اهمیت زیادی نمی دهند،اما باید بدانید که پوست بالغ نیاز به مراقبت بیشتری دارد.با استفاده از کرم ضد آفتاب که دارای spf مناسب و خوبی است می تواند سلامت پوست شما در سفر را تضمین کند.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 351

به "مراقبت از پوست در سفرهای هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت از پوست در سفرهای هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید