معرفی تعدادی از مشهورترین باغ های دیدنی اصفهان (طراحی ویلای کلاسیک)

به گزارش بازی های اندروید، اصفهان هر ساله میزبان گردشگران و مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور و حتی دنیا بوده و جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد. یکی از بیشمار دیدنی این شهر کهن، باغ های آن است. با ما در مقاله مشهورترین باغ های دیدنی اصفهان همراه شوید تا قدری شما را با تعدادی از زیباترین باغ های دیدنی اصفهان آشنا کنیم.

معرفی تعدادی از مشهورترین باغ های دیدنی اصفهان (طراحی ویلای کلاسیک)

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ گل های اصفهان

برای آن دسته از افرادی که به طبیعت و گیاهان علاقمندند، بازدید از باغ گلهای اصفهان می تواند برترین گزینه باشد. این باغ که چیزی نزدیک به 67 هزار متر مربع وسعت دارد، در کنار زاینده رود و جنوب شرقی میدان بزرگمهر واقع شد. در این مورد از مشهورترین باغ های دیدنی اصفهان چیزی بیش از 700 گونه گیاهی وجود دارد و مجموعه پرچین، آمفی تئاتر روباز، باغ گیاهان دارویی، بخش فروش گل، برکه، باغ رز، باغ ایرانی، آب نماها و باغ صخره ای از جمله قسمتهای آن هستند. در باغ گلهای اصفهان یک گلخانه 700 متری نیز وجود دارد که در آن از گلها در فصول سرد سال نگهداری می گردد.

بیشتر بخوانیدباغ گلها اصفهان؛ دیدنی جالب و طبیعی در شهری تاریخی

باغ هشت بهشت اصفهان

باغ و کاخ هشت بهشت که با نامهای باغ بلبل و باغ هشت در بهشت شناخته شده، در خیابان چهار باغ عباسی قرار گرفته است. زمان احداث این باغ به دوران صفویه باز میگردد. اگر بخواهیم مهمترین ویژگی های باغ هشت بهشت را به شما معرفی کنیم، می توانیم به وجود حوضچه با فواره های زیبا و درختان بلند و سر به فلک کشیده اشاره نماییم. سبک معماری کاخ هشت بهشت بسیار زیبا و منحصر بفرد بوده و کاشی های این کاخ با تصاویری از گیاهان و حیوانات تزیین شده که بر زیبایی کاخ افزوده اند. بر روی جداره های این کاخ میتوانیم گچبری ها و نقاشی های زیبایی را مشاهده کنیم که دارای قدمت تاریخی هستند. خاتم کاری پنجره های طبقه دوم این کاخ یکی از هنرهای ایرانی شاخص بوده و این هنر ایرانی به دوران صفویه تعلق دارد.

بیشتر بخوانیدکاخ هشت بهشت اصفهان | قطعه گمشده بهشت در ایران

باغ هزار جریب اصفهان

این باغ در انتهای خیابان چهار باغ واقع شده و شما می توانید جوی آب روان و درختان تنومندی همانند چنار و کاج را در آن مشاهده کنید. در زمانهای گذشته، این باغ را به عنوان بهشت شاه عباس می شناختند. صدای آواز پرندگان در کنار صدای دلنشین آب آرامش خاصی را به انسان منتقل نموده و باعث می گردد که فرد حس خوبی داشته باشد.

باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان در کنار زاینده رود احداث شده، چیزی نزدیک به 55 هزار متر مربع مساحت دارد و در آن چیزی حدود 130 گونه از پرندگان گوناگون زندگی می نمایند. جنگل های مصنوعی، برکه آب و غیره از جمله امکاناتی هستند که در این باغ برای نگهداری پرندگان ایجاد شده اند. باغ پرندگان اصفهان از نظر علمی اهمیت زیادی دارد و تحت عنوان یک مرکز علمی و تحقیقاتی مشغول فعالیت است.

باغ زرشک اصفهان

باغ زرشک اصفهان در جنوب زاینده رود و در خیابان چهار باغ اصفهان واقع شده است. در این مورد از مشهورترین باغ های دیدنی اصفهان می توانید آبشار، دریاچه و عمارتی باشکوه و بزرگ را مشاهده کنید که در کنار هم مجموعه ای بی نظیر و چشم نواز را تشکیل داده اند.

انگورستان ملک اصفهان

انگورستان ملک یکی از بی مثال ترین باغ های اصفهان بوده که قدمت آن به دوره پادشاهی نادر شاه افشار می رسد. باغ انگورستان مجموعه ای از حیاط سرپوشیده و سفره خانه بوده و در این مجموعه گچبری ها و کاشی کاری های زیبایی مشاهده می شوند.

باغ طوبی

از تاسیس باغ طوبی زمان زیادی نمیگذرد و این باغ تحت عنوان یک مجموعه فرهنگی نیز فعالیت می نماید. طراحی این مورد از زیباترین باغ های دیدنی اصفهان با در نظر گرفتن طرح باغ های ایرانی اصیل اجرا شده است. این مجموعه متشکل از بخش های مختلفی بوده که اگر بخواهیم آنها را نام ببریم، می توانیم به مواردی همانند سالن اجتماعات، بخشهای تفریحی و ورزشی، کتابخانه، آمفی تئاتر، هنرکده های مختلف و غیره اشاره نماییم. این مجموعه برای برگزاری مراسم های مذهبی، فرهنگی، آموزشی و هنری هم فضای بسیار مجهزی را در نظر گرفته است.

مرکز رفاه کودک و خانواده هم محفل و انجمنی در باغ طوبی بوده که 25 سال از زمان تاسیس آن میگذرد. این مرکز روی موضوعاتی همانند فطرت در آموزه های وحیانی تمرکز دارد. این مجموعه چیزی نزدیک به شش سال بوده که مجوز رسمی را از بهزیستی دریافت نموده و رسما در زمینه تربیت آموزشی و انگیزشی فعالیت می نماید. مربیان این مرکز به بچه ها یاری نموده تا خلاقیت و استعدادهای خود را در زمینه ها و موضوعات مختلف شکوفا نمایند. تجربه مشاغل گوناگون برای بچه ها یکی از محورهای فعالیت آن است.

در این باغ زیبا آرامگاه افراد سرشناسی همانند حسین همدانیان وجود داشته که ایشان یک کارآفرین و خیر نامدار در اصفهان بودند. آقای همدانیان یکی از قدیمی ترین کارخانه های سیمان ایران را تاسیس نموده که این کارخانه هنوز هم پس از 60 سال مشغول فعالیت است. آقای محمد شیخ زاده هراتی نیز یکی دیگر از خیرین این شهر بوده که آرامگاه او در باغ طوبی اصفهان واقع شده است.

مجموعه تخت فولاد

مجموعه تخت فولاد در قرن چهارم هجری تاسیس شده و آن را نامهای دیگری همانند بابا رکن الدین و لسان الارض می شناسند. در این گورستان کهن تکایای تاریخی و مقابر بسیار زیادی وجود داشته و محل دفن مشاهیر و بزرگان بسیاری بوده است. مواردی همانند بقعه محمد علی بیک ناظر، تکیه درویش صادق، تکیه معز صوفی و مقبره الله وردیخان از مهمترین تکایای این مجموعه هستند. در کتابخانه تخصصی تخت فولاد 2650 اثر مکتوب از شخصیت های مدفون در این مجموعه وجود داشته که بازدید نمایندگان می توانند به این آثار دسترسی داشته باشند. در مجموعه تخت فولاد چیزی بیشتر از 100 هزار مقبره وجود دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1717

به "معرفی تعدادی از مشهورترین باغ های دیدنی اصفهان (طراحی ویلای کلاسیک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از مشهورترین باغ های دیدنی اصفهان (طراحی ویلای کلاسیک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید