مقایسه نسل چهارم مرسدس بنز کلاس C با نسل ششم ب ام و سری 3 328i و لکسوس IS

به گزارش بازی های اندروید، سدان های لوکس و نیمه لوکس ماجرایی طولانی در بازار ایران و دنیا دارد. برندهای کارکشته ای در این بازار حضور دارند و کار می نمایند. رقابت هم سخت و نفس گیر است. جایی که نسل چهارم مرسدس بنز کلاس C حضور دارد، رقبایی چون ب ام و سری 3، لکسوس IS و … به چشم می خورد. در این مقاله، ما به مقایسه نسل چهارم مرسدس بنز کلاس C با نسل ششم ب ام و سری 3 328i و لکسوس IS می پردازیم.

مقایسه نسل چهارم مرسدس بنز کلاس C با نسل ششم ب ام و سری 3 328i و لکسوس IS

مقایسه نسل چهارم مرسدس بنز کلاس C با نسل ششم ب ام و سری 3 328i

می خواهیم مقایسه ای بین نسل چهارم مرسدس بنز کلاس C که به بازار اتومبیل ایران راه یافته است و سدان نسل ششم ب ام و سری 3 328i انجام دهیم. نسلی از سری 3 ب ام و که در کشور وجود دارد، به نوعی فیس لیفت شده مدل 2010 این خودرو است و از نظر فرمان پذیری و شتاب قابل توجه است.

ب ام و در این نسل و مدل و بعلاوه بنز در این نسل و مدل از موتور 2 لیتری بهره می برد. با این تفاوت که پیشرانه ب ام و 245 اسب بخار و پیشرانه بنز 181 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. حداکثر سرعت ب ام و هم 15 کیلومتر بر ساعت در مقایسه نسل چهارم مرسدس بنز کلاس Cبیشتر است.

مصرف سوخت ترکیبی این دو اتومبیل تقریباً با هم برابر است، اما از نظر استاندارد آلایندگی ب ام و توانسته یورو 5 و بنز، یورو 6 را بگیرد. ب ام و ظاهری کاملاً اسپرت و به روز هم دارد. از نظر آپشنال بودن باید حق را به سری C بنز بدهیم، اما از نظر اسپرت بودن و چابکی شرایط مدل سری 3 ب ام و بهتر است. استهلاک این خودرو بیشتر از مدل موردبررسی در بنز است. نمونه های آن نیز در ایران کم است و همین امر باعث شده تا قیمتش بیشتر گردد.

اگر دنبال تفاوت ها در حوزه ایمنی هستید باید بگوییم که بنز علاوه بر کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی و پرده ای از کیسه هوای زانویی هم برخوردار است که در ب ام و موجود نیست. سیستم تهویه مطبوع بنز هم اتوماتیک 3 گانه است، درحالی که برای ب ام و اتوماتیک 2 گانه در نظر گرفته اند. در عوض ب ام و دوربین 360 درجه دارد که بنز از داشتن آن محروم است.

در نهایت 2 نکته باعث می گردد بنز بازنده این رقابت در کشورمان باشد؛ یکی هزینه تعمیر و نگهداری بسیار زیاد و دیگری قیمت سرسام آور نسبت به ب ام و است.

خرید و فروش و قیمت ب ام و سری 3 328I

مقایسه نسل چهارم مرسدس بنز کلاس C با لکسوس IS

از دیگر رقبای معمول و مرسوم بنز کلاس C در ایران می توان به لکسوس IS اشاره نمود. البته لکسوس برندی قابل احترام است، اما وقتی موضوع مقایسه با برندهای برتر آلمانی مطرح می گردد، مورد استقبال کمتری قرار می گیرد. شاید یکی از دلایل رایج را بتوان تفاوت در طراحی های ظاهری دانست. در کل محصولات لکسوس را می توان محصولاتی با کیفیت زیاد و استهلاک کمتر دانست.

از نظر فرمان پذیری نیز لکسوس باز هم قافیه را به مرسدس بنز کلاس C می بازد. پیشرانه لکسوس 2.5 لیتری بوده و شتابش نیز تفاوت معناداری با مدل C بنز ندارد. در حال حاضر این خودرو در بازار به سختی پیدا می گردد، ضمن اینکه از نظر قیمت (بهمن 97) نیز بین 530 میلیون تا 550 میلیون تومان است که البته در مقایسه نسل چهارم مرسدس بنز کلاس C مقرون به صرفه محسوب می گردد. ضمن اینکه از یاد نبرید حجم پیشرانه لکسوس IS بیشتر و قدرت فراوریشده اش هم به همین نسبت زیادتر است. بااین حال شتاب بهتری ندارد و حداکثر سرعتش هم زیادتر نیست.

خرید و فروش و قیمت لکسوس IS

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه نسل چهارم مرسدس بنز کلاس C در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

خرید و فروش و قیمت مرسدس بنز کلاس C

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1623

به "مقایسه نسل چهارم مرسدس بنز کلاس C با نسل ششم ب ام و سری 3 328i و لکسوس IS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه نسل چهارم مرسدس بنز کلاس C با نسل ششم ب ام و سری 3 328i و لکسوس IS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید