نخستین کنفرانس ملی مریوان شناسی در روزهای پایانی هفته برگزار می گردد

به گزارش بازی های اندروید، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، نخستین کنفرانس ملی مریوان شناسی در روزهای پایانی هفته برگزار می گردد.

نخستین کنفرانس ملی مریوان شناسی در روزهای پایانی هفته برگزار می گردد

این کنفرانس که از زوایای مختلف شهر مریوان در استان کردستان را آنالیز می نماید، به همت انجمن فرهنگی ادبی این شهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد مریوان در روزهای 18 و 19 آذر برگزار خواهد شد.

امید ورزنده، دبیر کنفرانس ملی مریوان شناسی در شرح ضرورت برگزاری این رویداد گفت: شهر مریوان از دیرباز تا کنون، تحولات تاریخی و فراز و فرودهای چشمگیری را شاهد بوده است. دیرنگی، اهمیت و نقش مریوان در تاریخ و فرهنگ این دیار از یکسو و موقعیت جغرافیایی و اقلیم آن در سوی دیگر، نیازمند آنالیز بازخوانی و تحلیل است، کاری که تا به امروز به شیوه ای علمی و سیستماتیک انجام نشده است. از همین رو انجمن فرهنگی ادبی مریوان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد در تاریخ 18 و 19 آذر سال جاری اولین کنفرانس مریوان شناسی را برگزار می نماید و امیدوار است گوشه ای از داشته ها و ظرفیت مریوان شناسانده گردد.

او اضافه نمود: استادان و پژوهشگران با توجه به محورهای این همایش، حدود 60 مقاله به دبیرخانه فرستاده اند که پس از آنالیز، 20 مقاله برای ارائه در دو روز انتخاب شده است.

به گفته دبیر کنفرانس ملی مریوان شناسی، این مقالات در پنج پنل تبارشناسی مریوان، تاریخ و باستان شناسی، اقتصاد و گردشگری، هنر و تاریخ، رسانه و فرهنگ ارائه خواهد شد.

شهر مریوان در استان کردستان و در حدود 130 کیلومتری سنندج واقع شده است. دریاچه زریبار یا زریوار زیبایی شاخص و شناخته شده این منطقه است هرچند طبیعت بکر، روستاهای پلکانی، هنرهای دستی، محصولات کشاورزی و غذا و فرهنگ مردم این منطقه جز ویژگی های کمتر شناخته و معرفی شده مریوان است. در سالهای اخیر اجرای جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بخشی از ظرفیت پنهان این منطقه را آشکار نموده است.

مریوان بعلاوه از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی کلاش معرفی شده است. کلاش پاپوشی با قدمت دوهزار سال و تهیه شده از مواد طبیعی موجود در طبیعت مانند نخ و چرم است که با توجه به خنکی و سبکی آن بسیار مورد توجه قرار گرفته و در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می گیرد. این شهر با بیش از چهار هزار نفر بیشترین بافنده کلاش را در استان کردستان دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1446

به "نخستین کنفرانس ملی مریوان شناسی در روزهای پایانی هفته برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کنفرانس ملی مریوان شناسی در روزهای پایانی هفته برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید