نخستین گواهینامه راهنمای گردشگری ناشنوایان صادر شد

به گزارش بازی های اندروید، گواهینامه ویژه ناشنوایان برای نخستین بار در کشور صادر شد. این گواهی نامه به حامد نیاسری، ناشنوای فعال گردشگری که درحال حاضر تنها راهنمای رسمی ناشنوایان به شمار می آید، تعلق گرفت.

نخستین گواهینامه راهنمای گردشگری ناشنوایان صادر شد

ایسنا: روابط عمومی معاونت گردشگری، علی اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری ـ در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی صدور این گواهینامه را نشانه اهتمام به دسترس پذیر کردن گردشگری برای تمام گروه های اجتماعی و توسعه تکنیکی گردشگری دانست و از نخستین راهنمای گردشگری ناشنوایان درخواست کرد راستا آموزش به دیگر ناشنوایان را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد.

او با تاکید بر این که رسالت این صنعت برای ایجاد محیط مناسب و متناسب سازی تاسیسات گردشگری برای همه افراد جامعه با هر نوع توانمندی جسمی است، یادآور شد: توانمندسازی شاغلان به وسیله آموزش های تخصصی و دسترس پذیری جاذبه ها و تأسیسات گردشگری از برنامه های معاونت گردشگری است.

فدراسیون دنیای ناشنوایان (WFD) در سراسر دنیا برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی برای ناشنوایان توصیه نموده که بر اساس آن، برگزاری تورهای گردشگری ویژه ناشنوایان در بیشتر کشورها طراحی و اجرا می گردد. معاون گردشگری بعلاوه اعلام کرد که امیدوار است با همکاری فدراسیون گردشگری ناشنوایان جمهموری اسلامی ایران به زودی اقداماتی در زمینه برگزاری تورهای ویژه به عمل آورد.

حامد نیاسری ـ راهنمای ویژه ناشنوایان ـ با همکاری نیما یزدی نیا و محمدرضا بوستان افروز نیز نرم افزار راهنمای موزه ها و معرفی جاذبه های ایران با زبان اشاره را طراحی نموده اند که این برنامه هم اکنون با نام تورنا در دسترس است.

این گواهی نامه در شرایطی صادر شده که افراد دارای معلولیت بارها نسبت به در دسترس نبودن خدمات موزه ها، سایت های گردشگری و سفر معترض شده اند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1523

به "نخستین گواهینامه راهنمای گردشگری ناشنوایان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین گواهینامه راهنمای گردشگری ناشنوایان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید