نفس گیر: مواجهه با سایکو منتیس در متال گیر سالید

به گزارش بازی های اندروید، مجموعه بازی های متال گیر سالید پر از صحنه های عجیب و غریب هستند؛ صحنه هایی که به راحتی برای سال ها در خاطرتان باقی می مانند. قسمت اول این سری بازی ها نه تنها از قدرت سخت افزاری پلی استیشن وان برای به تصویر کشیدن گرافیکی شگفت انگیز استفاده نموده بود، بلکه بی خیال دیگر قابلیت ها و امکانات کنسول هم نشده بود. می توانیم به جرات یک سری کامل از صحنه های غافلگیرکننده متال گیر سالید تهیه کنیم، ولی فعلا به مبارزه معروف و محبوب با سایکو منتیس بسنده می کنیم.

نفس گیر: مواجهه با سایکو منتیس در متال گیر سالید

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

تمام بازی های سری متال گیر، البته به غیر از قسمت آخر، یک گروه از ضدقهرمانان را مقابل اسنیک قرار می دهند. اسنیک، به عنوان شخصیت اصلی این مجموعه بازی ها، پشت سر هم با این ضدقهرمانان به عنوان غولآخرهای بازی مبارزه می نماید. شخصیت سایکو منتیس هم یکی از محبوب ترین غولآخرهای مجموعه متال گیر سالید است.

همان ابتدا که متال گیر سالید را آغاز می کنید، بازی تک تک غولآخرها را معرفی می نماید. سایکو منتیس هم یکی از آن هاست که به عنوان یک متخصص کنترل ذهن و بازپرسی معرفی می گردد. نیمی از بازی را که گذرانده باشید، حدودا کمی پیش از تمام کردن دیسک اول، موسیقی ترسناکی جایگزین موسیقی اصلی مرحله ای که در آن قرار دارید، می گردد. در واقع این موسیقی، که موسیقی سایکو منتیس است، به این موضوع اشاره دارد که او کنترل شخصیت همراه اسنیک یعنی مریل را به دست گرفته.

مثل تمام غولآخرهای سری متال گیر، منهای قسمت آخر، شکست دادن سایکو منتیس روش خاص خود را دارد. سایکو منتیس در ابتدای مبارزه، مریل را کنترل می نماید و به وسیله او، به اسنیک حمله می نماید. اسنیک باید بدون اینکه ضربه ای جدی به مریل بزند، او را بیهوش کند و به مبارزه ای اصلی اش که با سایکو منتیس است، برسد.

پس از کتک زدن مریل، تا حدی که بیهوش گردد، مبارزه اصلی و اتفاقات عجیب و غریب این مبارزه آغاز می شوند. احتمالا می دانید که متال گیر سالید اساسا انیمه است و امکان ندارد مبارزات آن بدون یک مونولوگ ده دقیقه ای آغاز گردد یا به انتها برسد. سایکو منتیس پیش از آغاز مبارزه به اسنیک می گوید که می تواند ذهن او را بخواند. بازی تمام کارهایی که بازی کننده تا این نقطه انجام داده، از نوع مبارزه او و تعداد ذخیره ها را آنالیز می نماید و سایکو منتیس جملات جالبی به بازی کننده می گوید؛ جملاتی که شخصیت بازی کننده را توصیف می نماید؛ آن هم با توجه به داده هایی که نسبت به نوع بازی کردنش جمع آوری نموده اند. تا همین جا بازی کننده به اندازه کافی ترسیده است که منتیس حتی پایش را فراتر می گذارد.

سایکو منتیس از بازی های مورد علاقه بازی کننده به او می گوید. او در واقع مشغول خواندن فایل های ذخیره روی کارت حافظه کنسول است.

نحوه شکست دادن منتیس هم بسیار جالب طراحی شده. اسنیک به هیچ وجه نمی تواند به منتیس صدمه بزند، چون طبق گفته منتیس، او می تواند تمام حرکات اسنیک را پیش بینی کند. کلنل کمپبل بارها پشت بی سیم به اسنیک می گوید که او باید راهی پیدا کند تا مانع خواندن حرکات او گردد. بازی کننده باید خودش این موضوع را بفهمد، ولی اگر چند ده بار به کلنل بی سیم بزنید، نهایتا او به بازی کننده هدایت های ارایه می دهد و می گوید که منتیس مشغول خواندن کلیدهای دسته او است و باید فکری درباره آن کند. برای شکست سایکو منتیس، باید دسته شماره 1 کنسول را جدا و به اسلات شماره 2 وصل کرد.

ویدیوی بالا تمام این ها را نشان نمی دهد، ولی به خوبی می تواند یادآور حال و هوای مبارزه با سایکو منتیس باشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 123

به "نفس گیر: مواجهه با سایکو منتیس در متال گیر سالید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفس گیر: مواجهه با سایکو منتیس در متال گیر سالید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید