پیامد خشکسالی؛ صف کشتی ها برای عبور از کانال پاناما

به گزارش بازی های اندروید، به دلیل خشکسالی در آمریکای مرکزی تردد کشتی ها از کانال پاناما محدود شده است. روزانه تعداد محدودی اجازه عبور از این آبراهه مهم را دارند. گفته می شود سطح دریاچه مصنوعی گاتون در وسط این کانال کاهش یافته است.

پیامد خشکسالی؛ صف کشتی ها برای عبور از کانال پاناما

به گزارش خبرنگاران، روزانه به طور معمول 36 کشتی می توانند از طریق آبراه 80 کیلومتری میان اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام عبور کنند. در حال حاضر تنها 32 کشتی در روز مجاز به عبور از این آبراه هستند.

اداره مدیریت این کانال 15 اوت اعلام کرد که محدودیت های ترافیکی تا 2 سپتامبر تمدید می شود. از آن زمان، کشتی های تجاری بیشتری در دو طرف خط کشتیرانی منتظر ورود به کانال هستند.

کانال پاناما یکی از مهم ترین آبراه های جهان است و اقیانوس اطلس را به اقیانوس آرام در آمریکای مرکزی متصل می کند. با کاهش بارندگی و افزایش دما در منطقه، سطح آب دریاچه مصنوعی گاتون در میانه کانال پاناما کاهش یافته و قابلیت کشتیرانی این آبراه را محدود کرده است. اخیراً حداکثر فرورفتگی کشتی ها در آب در دو نوبت کاهش یافت.

به گفته اداره کانال پاناما، به رغم آغاز فصل بارندگی و اقدامات مختلف برای صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد این محدودیت ها اجتناب ناپذیر است.

این اداره می افزاید، محدودیت عبور کشتی از کانال می تواند منجر به زمان انتظار طولانی تر شود. بسته به سطح آب و پیش بینی های هواشناسی، باید ظرفیت عبور روزانه نسبت به شرایط انطباق یابد.

طول کانال پاناما حدود 80 کیلومتر است که از کولون در شمال آغاز می شود و در نزدیکی شهر پاناما در جنوب به انتها می رسد.

قفل های کانال در هر انتها کشتی ها را تا ارتفاع دریاچه گاتون بالا می برند. این دریاچهٔ مصنوعی برای کاهش میزان کار حفاری مورد نیاز برای کانال ایجاد شده است و سطح آن 26 متر بالاتر از سطح دریای آزاد واقع شده است. سپس کشتی ها در انتهای دیگر پایین آورده می شوند.

قفل های اصلی 33/5 متر عرض دارند. خط سوم و عریض تری از قفل ها بین سپتامبر 2007 و مه 2016 ساخته شد. این آبراه پیشرفته عملیات تجاری خود را در سال 2016 آغاز کرد. قفل های تازه، امکان عبور کشتی های بزرگ تر و تازه پاناماگذر را فراهم می کنند.

از زمان توسعه کانال، نفتکش های بزرگ و کشتی های باری با حداکثر 14هزار کانتینر نیز می توانند از طریق آبراه هدایت شوند. حدود شش درصد تجارت جهانی از طریق کانال پاناما انجام می گیرد.

اکنون به دلیل محدودیت ها صف هایی در دو طرف گلوگاه لجستیکی ایجاد شده است. خدمات داده های زنجیره تامین کالا اوِراستریم آنالیتیکس در اواسط اوت 135 کشتی منتظر را شمارش کرد که بسیار بیشتر از آمار ماه های قبل بوده است.

به گفته میرکو ویتزیک، متخصص اوراستریم، اغلب این کشتی ها شن و ماسه و یا گاز مایع حمل می کنند و درخواست عبور آن ها در فاصله کوتاهی داده می شود. این در حالی است که اغلب کشتی های کانتینری به طور معمول از ماه ها قبل عبور خود را اعلام و رزرو می کنند و به همین دلیل در عبور از کانال اولویت دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1802

به "پیامد خشکسالی؛ صف کشتی ها برای عبور از کانال پاناما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامد خشکسالی؛ صف کشتی ها برای عبور از کانال پاناما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید