یک چهارم قربانیان جنگ یمن بچه ها هستند

به گزارش بازی های اندروید، صندوق نجات بچه ها در گزارشی از شرایط غمبار بچه ها در یمن خبر داده و گفت که حدود یک چهارم قربانیان غیرنظامی جنگ یمن از این قشر ضعیف هستند.

یک چهارم قربانیان جنگ یمن بچه ها هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، صندوق نجات بچه ها در گزارشی با موضوع جنگ یمن گفت که تنها بین سال 2018 تا سال 2020 بیش از 2300 کودک در این جنگ کشته شده اند. به این ترتیب یک چهارم قربانیان غیر نظامی جنگ یمن در این سه سال بچه ها بوده اند.

صندوق نجات بچه ها با توجه به خطر قحطی قریب الوقوع و تداوم خشونت ها در یمن درباره عواقب روزافزون و غمبار این شرایط برای بچه ها هشدار داده است.

بر اساس گزارش این نهاد بین المللی در سه سال گذشته بیش از 10 هزار غیر نظامی در درگیری های یمن مجدوح و یا کشته شدند که 2341 نفر آن ها کودک بوده اند.

صندوق نجات بچه ها همچنین گفت که شرایط در این کشور دوباره بدتر شده است. این کشور در معرض خطر قحطی حادی واقع شده است. حدود 1.8 میلیون کودک زیر 5 سال در این کشور در حال حاضر سوء تغذیه دارند. حدود دو میلیون کودک به مدرسه نمی فرایند. این مسئله که جامعه بین الملی یاری های اقتصادی خود به این کشور را کم می نماید شرایط را بدتر می نماید.

خاویر جوبرت، رئیس این صندوق گفته است: بچه ها یمن بیش از شش سال در کابوسی بی انتها و شرایطی هولناک زندگی نموده اند. بچه ها در یمن تقریبا همه روزه در اثر جنگ کشته و زخمی می شوند.

یونیسف (صندوق بچه ها ملل متحد) هم هفته گذشته از کشته شدن هشت کودک و مجروح شدن 33 کودک دیگر در استان تعز و حدیده در ماه جاری خبر داده بود. درگیری بین نیروهای متخاصم در این منطقه ظرف هفته های گذشته تشدید شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1060

به "یک چهارم قربانیان جنگ یمن بچه ها هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک چهارم قربانیان جنگ یمن بچه ها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید