300 واحد صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل می شوند

به گزارش بازی های اندروید، مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا انتها سال جاری 300 واحد صنعتی بزرگ و کوچک در این استان به شبکه سراسری گاز متصل و از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

300 واحد صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، احمد فعله گری سه شنبه 19 آذرماه گفت: امسال 180 واحد فراوریی در استان به شبکه سراسری گاز متصل شده و قرار است این تعداد تا سرانجام امسال این تعداد به 300 مورد برسد.

وی افزود: تاکنون به 2 هزار و 281 صنعت جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی فراوری برق در سنندج و 52 صندلی CNG در نقاط مختلف این استان گازرسانی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد یک هزار و 113 واحد صنعتی در استان کردستان برای گازرسانی شناسایی شده است، اضافه نمود: از این تعداد به 482 واحد، گازرسانی و در مصرف 34 میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی شده است.

فعله گری تاکید نمود: این شرکت برای گازرسانی به هر واحد صنعتی براساس مصرف تا سقف 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه می نماید که در صورت مصرف مازاد، خود واحد فراوریی باید مابقی هزینه گازکشی را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به 133 واحد صنعتی در حال اجراست، افزود: 62 واحد در مرحله انتخاب پیمانکار و تعداد 36 واحد صنعتی دیگر نیز در مرحله مطالعاتی و اقدام برای برگزاری مناقصه است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: براساس مصوبه شورای اقتصاد، هر واحد صنعتی که سه سال از سوخت فسیلی استفاده نموده باشد در لیست شرکت گاز کردستان قرار گرفته و گازرسانی به آن صورت می گیرد.

شرکت گاز کردستان حدود 528 هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی، عمومی و ادارات دارد و بیش از یک میلیون و 540 هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 101

به "300 واحد صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 واحد صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید