آتش سوزی در خیابان بهار؛ یک آتش نشان به شهادت رسید

به گزارش بازی های اندروید، یکی از آتش نشانان حاضر در عملیات اطفای حریق ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار تهران به شهادت رسید.

آتش سوزی در خیابان بهار؛ یک آتش نشان به شهادت رسید

پیکر آتش نشانی که از ساعاتی قبل خبرهایی مبنی بر مفقود شدنش در این حادثه اعلام شده بود، از داخل ساختمان خارج شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعاتی قبل اعلام شد که یکی از آتش نشانان حاضر در ماموریت اطفای حریق ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار مفقود شده که جستجوها برای یافتن وی شروع شد و دقایقی پیش این فرد که در تاریکی محل به چاهک آسانسور سقوط نموده بود، پیدا شد.

برابر اعلام منابع خبری، شهادت این آتشنشان به تایید رسیده و عملیات اطفای حریق در این طبقه منفی سه این ساختمان همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه عبدالمهطر محمدخانی سخنگوی شهردار تهران در حساب توییتری خود خبر از شهادت یکی از آتش نشانان در عملیات اطفای حریق خیابان بهار را داد و نوشت: قهرمان عزیز شهر، رضا دارابی، رئیس ایستگاه 120 آتش نشانی تهران در حین عملیات اطفای حریق ساختمان 153 خیابان بهار به علت شدت جراحات ناشی از سقوط در چاهک آسانسور ساختمان به شهادت رسید.

اطفای حریق در ساختمان شماره 153 واقع در خیابان بهار نرسیده به خیابان طالقانی که صبح امروز دچار حریق شده است، با حضور نیروهای آتش نشانی ادامه دارد.

احتمال ریزش ساختمان

در همین حال احتمال ریزش ساختمان وجود دارد. آتش نشان هایی که در طبقات بالایی ساختمان 135 خیابان بهار حضور داشتند با نردبان به پایین منتقل شدند.

با توجه به حجم آتش سوزی در طبقه منفی سه و شدت حرارت احتمال ریزش ساختمان قوت گرفته و شرایط ساختمان با دوربین آنالیز می گردد.

در حال حاضر منع رفت و آمد در محل اجرا شده و ساکنان ساختمان های اطراف نیز خانه های خود را تخلیه نموده اند.

حضور دادستان در محل حادثه

دادستان تهران با حضور در محل حادثه از آخرین شرایط عملیات اطفاء ساختمان 153 به وسیله آتش نشانان آگاه شد.

بعلاوه عصر امروز علیرضا زاکمانی شهردار تهران نیز در محل حادثه حضور یافت.

زاکانی گفت: این ساختمان 7 طبقه و 3 طبقه زیر زمین با مقدار 380 متر مربع دارد و ساختمان از قبل اخطار کمیسیون ماده 100 داشته است.

وی ادامه داد: این ساختمان جز ساختمان های ناایمن نیست ولی ساختمان پلمب شده بوده و تغییر کاربری داده است و تبدیل به انبار شده اما متأسفانه مالکان اقدام به شکستن پلمب نموده اند که شکایت قضائی از سوی شهرداری تهران انجام شده است.

آتش سوزی خیابان بهار مهار شد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اطفای حریق ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار تهران پس از گذشت بیش از 10 ساعت از وقوع آن اطلاع داد.

سید جلال ملکی در گفت وگو با ایسنا دراین باره گفت: انتها بعد از گذشت بیش از 10 ساعت از وقوع حریق در ساختمان اداری - تجاری واقع در خیابان بهار، آتش نشانان پیروز به اطفای حریق در این ساختمان شده و در حال حاضر عملیات لکه گیری و تخلیه دود در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این یکی از ماموریت های آتش نشانی بود، گفت: ده ها آتش نشان از چندین ایستگاه از صبح امروز و زمان اعلام وقوع حریق در محل حادثه حضور داشتند و انتها پس از گذشت بیش از 10 ساعت پیروز به مهار و اطفای شعله های آتش شدند و پس از آن نیز عملیات لکه گیری و تخلیه دود شروع شد که همچنان در حال اجرا است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در این حادثه رضا دارابی، فرمانده با تجربه و شجاع ایستگاه 120 سازمان آتش نشانی به شهادت رسید، گفت: دو سه نفر از آتش نشانان نیز دچار آسیب دیدگی سطحی شدند که خدمات درمانی را دریافت کردند.

ملکی پیش بینی کرد که تا یکی دو ساعت آینده ماموریت نفس گیر آتش نشانان در محل ساختمان 10 طبقه اداری - تجاری در خیابان بهار به سرانجام رسیده و عوامل آتش نشانی به ایستگاه های خود بازگردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بعلاوه درباره شرایط ایمنی این ساختمان گفت: این ساختمان که بیش از 50 سال قدمت دارد، در گذشته از آتش نشانی اخطار ایمنی دریافت نموده بود.

برابر مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حادثه تیم های مهندسی شهرداری تهران به منظور کنترل شرایط ساختمان همچنان در محل حضور دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1732

به "آتش سوزی در خیابان بهار؛ یک آتش نشان به شهادت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی در خیابان بهار؛ یک آتش نشان به شهادت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید