آشنایی با دکوراسیون داخلی خانه کوچک پنجاه متری

به گزارش بازی های اندروید، طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک برای زوج های جوان یا افراد مجرد که تنها بدنبال زندگی ساده در محیطی شیک و آرامش بخش هستند می تواند کار نسبتا راحتی باشد اما زمانی که صحبت از یک خانواده سه نفره می گردد، طراحی محیط کوچک و کاربردی به موضوعی سخت و چالش برانگیز تبدیل می گردد.

آشنایی با دکوراسیون داخلی خانه کوچک پنجاه متری

چهار خانه کوچکی که در این مطلب قصد معرفی آنها را داریم برای خانواده های سه نفره یعنی پدر و مادر بهمراه فرزند خردسال طراحی شده اند و مساحتی تقریبا برابر با 50 متر مربع دارند. طراح داخلی چنین خانه هایی توانسته اند با ذکاوت تمام به برترین شکل ممکن فضای کوچک را به محیطی راحت و لذت بخش برای زندگی هر سه نفر تبدیل کند. خانه های زیر در عین شیکی و زیبایی برای یک خانواده سه نفره هم کاملا راحت بوده و فضای کافی برای نگهداری و ذخیره سازی تمامی لوازم افراد خانواده را فراهم می نماید. در چنین فضای کوچکی همواره باید بیش از یک کاربرد را برای یک فضا متصور شد، مثلا اتاق نشیمن هم نقش معمولی خود را ایفا می نماید و هم در مواقع مورد احتیاج با وجود مبل های تخت خواب شو، تبدیل به اتاق خواب مهمانان می گردد.

اولین خانه همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید یک کاناپه راحتی عظیم در اتاق نشیمن روی پلتفرمی که کمی از کف ارتفاع دارد قرار گرفته است. درست زیر همین قسمت یک تخت خواب دونفره پنهان شده که شب ها به بیرون کشیده می گردد تا به اتاق خواب تبدیل گردد. باز هم در همین فضا یک اتاق کار ساده هم قرار گرفته و داخل کمد دیواری مخصوصی جاسازی شده است.

کمدهای ذخیره سازی اصلی ترین دغدغه فکری این خانواده بود زیرا تمایل به نگهداری لوازم زیادی در خانه داشتند. آنها خواهان کمد هایی بودند که به زیباتر شدن دکوراسیون خانه یاری کند و از طرفی محتوای داخلی خود را کاملا پنهان نگهدارند تا بهم ریختگی های درون کمد از چشم مهمانان دور بماند. به همین دلیل بیشتر کمدهای منزل در اتاق نشیمن درون دیوار خانه مخفی شده اند تا هم دسترسی به آنها آسان باشد و هم با فضای باز اطرافشان در تضاد نباشند. دختر نوجوان خانواده هم اتاق راحت مخصوص به خودش را در خانه دارد. این اتاق سکویی طراحی شده که روزها حکم یک مبل راحتی را دارد و شب ها به تخت خواب تبدیل می گردد. زیر این قسمت کمد لباس و وسایل قرار گرفته است. رنگ زرد و سفید به پر انرژی شدن محیط اتاق یاری بسیار زیادی نموده است.

آپارتمان زیر هم برای خانواده ای سه نفره طراحی شده و مساحتی دقیقا برابر با 50 متر مربع دارد. دکوراسیون داخلی خانه به سبکی کاملا مدرن طراحی شده که رنگ های آبی و نارنجی هم به طراوت بیشتر آن یاری می نماید. دیوار آجری کنار میز ناهارخوری هم گرمای خاصی به دکوراسیون مدرن و کوچک خانه می دهد که نمی گردد آنرا با هیچ چیز دیگر ایجاد کرد. البته همانطور که می دانید رنگ های زیاد سریعا دکوراسیون داخلی خانه کوچک را بهم ریخته نشان می دهد اما طراح این خانه با انتخاب چیدمان ساده و ظریف این مشکل را به راحتی حل نموده است. همین سادگی موثر و هوشمندانه خانه است که فضای آنرا دلباز و جادار نشان می دهد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

خانه ای که در زیر مشاهده می کنید بر خلاف مدل های بالا مساحتش اندکی کمتر از 50 متر است اما فک کنم شما هم با من هم عقیده باشید که این فضا کاملا از 50 متر عظیمتر بنظر می آید. یک طراح داخلی هوشمند اینگونه می تواند در فضای کوچک معجزه کند. این آپارتمان فوق العاده شیک برای خانواده ای سه نفره طراحی شده و برای هر یک از اعضای خانواده فضای مخصوصی در نظر گرفته شده است. این کار با استفاده از دیواری کشویی که نقش پارتیش متحرک را دارد عملی شده که در طول روز بسته، و هنگام شب باز می گردد تا اتاق خواب والدین را شکل دهد.

آپارتمان چهارم این پست را می گردد مدرن ترین آن دانست. در دکوراسیون داخلی خانه کوچک زیر تقریبا از هیچ رنگی استفاده نشده و فقط تعداد کمی از لوازم مانند مبلمان و سایر عناصر ریز رنگی متفاوت مانند زرد و خاکستری دارند. پلان کف خانه طرحی باز و آزاد دارد طوریکه تمامی اتاق ها مانند نشیمن، آشپزخانه و غذاخوری به یکدیگر متصل هستند. البته همین سادگی و رنگارنگ نبودن دکوراسیون خانه است که فضای آنرا بی نهایت جادار و عظیم نشان می دهد. اتاق والدین و کودک خانواده هم بسیار ساده بوده و چیزی جز یک تخت خواب و کمد ذخیره سازی در خود ندارد اما باز هم بسیار شیک و زیبا بنظر می رسد.

منبع: اتاق
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1288

به "آشنایی با دکوراسیون داخلی خانه کوچک پنجاه متری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دکوراسیون داخلی خانه کوچک پنجاه متری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید