آشنایی با شاسی بلند چینی بی وای دی اس7 و جزییات آن

به گزارش بازی های اندروید، بی وای دی اس 7 مدل جدید برند خودروی چینی BYD است که جدیدا پا به بازار ایران گذاشته است. قبلا نیز خودروی بی وای دی اس 6 به ایران آمده بود. از امکانات بی وای دی اس7 می توان به امکان باز و بسته شدن آینه های جانبی بطور اتوماتیک، قابلیت تنظیم جایگاه راننده در 12 جهت بطور برقی و... اشاره نمود.

آشنایی با شاسی بلند چینی بی وای دی اس7 و جزییات آن

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در طول یک هفته اخیر به معرفی تعدادی خودروی کراس اور از برندهای مختلف پرداختیم. خودروهایی که اغلب آنها از پیکربندی جمع و جوری برخوردار بودند و در مجموع کراس اورهایی در سایز کوچک شناخته می شدند. شاید نقطه مشترک تمام خودروهای مذکور قیمت آنها به شمار می رفت که پایین تر از رقم صد میلیون تومان بود.

اما در این مطلب قصد داریم یک کراس اور چینی نسبتا متفاوت را معرفی نمائیم. خودروی بلندبالایی که هم از نظر جثه در قامت یک خودروی شاسی بلند واقعی قرار می گیرد و هم قیمت آن بالاتر از رقم صد میلیون تومان است. در واقع این خودرو در ردیف کراس اورهای جمع و جور مالی طبقه بندی نمی گردد و خودروی کاملا تنومند و جا داری است که برای در اختیار داشتن آن باید پول بیشتری خرج کرد.

خودروی مورد اشاره بی وای دی اس7 (BYD S7) نام دارد و توسط شرکت ایرانی کارمانیا در اختیار خودرو دوستان داخل کشور قرار می گیرد. آن دسته از علاقه مندان به دنیای خودرو که با خودروهای شاسی بلند چینی آشنایی کاملی دارند، احتمالا از این نکته با خبر هستند که شرکت کارمانیا پیش از این نیز اقدام به عرضه خودرو بی وای دی اس6 (BYD S6) در بازار ایران نموده بود. در واقع بی وای دی اس7 نسخه بهینه شده تر و پیشرفته تری از بی وای دی اس6 به شمار می رود که همراه با امکانات و قابلیت های مضاعفی نسبت به برادر عظیم تر خود در اختیار خودرو دوستان ایرانی قرار می گیرد. در ادامه متن پیش رو به اتفاق یکدیگر امکانات و قابلیت های مذکور را از نظر خواهیم گذراند.

مشخصات و ویژگی های فنی خودرو بی وای دی اس7

خودرو بی وای دی اس7 به یک موتور توربوشارژ 4 سیلندر خطی با گنجایش 2000 سی سی مجهز است. این موتور از حداکثر قدرتی معادل 203 اسب بخار با احتساب 5500 دور در دقیقه برخوردار بوده و حداکثر گشتاوری معادل 320 نیوتن متر با احتساب 4500 دور بر دقیقه را به نمایش می گذارد.

اگرچه حجم موتور در بی وای دی 7 نسبت به برادر عظیم تر خود یعنی بی وای دی 6 کاهش یافته و از رقم 2400 سی سی به 2000 سی سی رسیده است، اما به لطف بهره مندی از خصلت توربوشارژ، حداکثر قدرت و حداکثر گشتاور بیشتری را نسبت به مدل پیشین BYD به نمایش می گذارد. به بیان دقیق تر حداکثر قدرت و گشتاور موتور خودرو بی وای دی اس 6 به ترتیب روی ارقام 160 اسب بخار با احتساب 5800 دور بر دقیقه و 229 نیوتن متر با احتساب 4000 دور بر دقیقه قرار گرفته است که نسبت به برادر کوچک تر خود کمتر است.

البته تفاوت مذکور را در نوع جعبه دنده این دو خودرو شاهد نیستیم و هر دوی آنها از مدل اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه DCT با قابلیت تیپترونیک استفاده می نمایند. علاوه بر آن خودرو بی وای دی اس7 از وجود سیستم تعلیق جلو مک فرسون، عقب ثابت با فنر پیچشی در کنار سیستم فرمان هیدرولیک HPS با قابلیت تنظیم ارتفاع و جذب ضربه در تصادفات بهره می برد. سیستم ترمز این خودرو نیز به شکل دیسکی (هم جلو و هم عقب) طراحی شده است و قابلیت های اضافه ای نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، ترمز پارک برقی EPB، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی HDC، سیستم ایمنی ترمز BOS و قابلیت کروز کنترل CCS کیفیت و کارایی آن را تکمیل می نماید.

در مجموع می توان ادعا کرد که ویژگی های فنی بی وای دی اس7 کم و بیش همان خصوصیاتی است که یک خودروی شاسی بلند واقعی باید از وجود آنها برخوردار باشد.

تجهیزات و امکانات خودرو بی وای دی اس7

به منظور ایمنی هر چه بیشتر سرنشینان بی وای دی اس7، این خودرو از وجود شش کیسه هوای ایمنی مجزا (شامل کیسه های هوای SRS دو شرایطی برای سرنشینان جلو و همچنین کیسه های هوای جانبی و پرده ای) بهره می برد.

علاوه بر آن قابلیت هایی نظیر امکان روشن کردن موتور از راه دور یا Remote Engine Starter، وجود پشت آینه داخلی دید عقب با ورودی کارت حافظه Crash Camera، بهره مندی از نمایشگر جهت بازبینی تصاویر ضبط شده دوربین ثبت وقایع بر روی آینه داخلی دید عقب، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، سیستم ورود بدون استفاده از کلید هوشمند، وجود دوربین 360 درجه، بهره مندی از دوربین ثبت وقایع، وجود کمربند سرنشینان جلو و عقب مجهز به سیستم پیش کشنده PTS و محدود نماینده میزان کشش و در نهایت وجود کمربند سرنشین میانی و عقب که به سیستم قفل اضطراری مجهز است را می توان به عنوان دیگر تجهیزات ایمنی موجود در این خودرو برشمرد.

امکاناتی که موارد دیگری نظیر مجهز بودن جایگاه سرنشینان به ویژگی ISO Fix، وجود قفل مرکزی مجهز به ریموت، سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک TPMS و همچنین وجود 6 سنسور پارک (4 سنسورعقب و 2 سنسور جلو) آنها را تکمیل می نماید.

از میان سایر تجهیزات و امکانات موجود در خودرو بی وای دی اس7 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت هایی نظیر وجود سیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگی ها و ذرات معلق داخل خودرو
  • دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
  • وجود سیستم حافظه یکپارچه برای جایگاه راننده و شرایط غربیلک فرمان و آینه های جانبی
  • وجود چراغ های جلو هالوژن که به سیستم اتولایت (سیستم اتوماتیک چراغ های جلو) مجهز هستند
  • قابلیت تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ های جلو
  • وجود مه شکن جلو و عقب
  • وجود چراغ روشنایی روز با کیفیت ال ای دی و همچنین مجموعه چراغ های ال ای دی عقب
  • وجود چراغ ترمز عقب و چراغ مطالعه جلو و عقب
  • بهره مندی از چراغ خطر سوم با کیفیت ال ای دی
  • روشنایی لوکس کل اتاق خودرو به همراه چراغ صندوق عقب و چراغ داخل جعبه داشبورد

علاوه بر آن باید نکات اضافه ای همچون وجود چراغ درب های جلو، چراغ زیر پایی راننده و سرنشین جلو، وجود آینه های جانبی برقی همرنگ با بدنه که به گرمکن و چراغ ال ای دی زیر آینه مجهز هستند، امکان بازوبسته شدن اتوماتیک آینه های جانبی، امکان پایین آمدن اتوماتیک شیشه پنجره ها، وجود شیشه های برقی با قابلیت محافظت از گیرکردن موانع، بهره مندی از آینه داخلی دید عقب با قابلیت تیره شوندگی اتوماتیک، وجود برف پاک کن عقب و شیشه عقب مجهز به گرمکن، وجود روکش جایگاه ها با جنس چرم مصنوعی، بهره مندی جایگاه راننده و سرنشین جلو به گرمکن و سردکن، قابلیت تنظیم برقی جایگاه راننده در دوازده جهت گوناگون، قابلیت تنظیم جایگاه سرنشین جلو در چهار جهت مختلف به شکل برقی، قابلیت تنظیم پشتی جایگاه راننده در چهار جهت مختلف و در نهایت قابلیت جمع شدن جایگاه های عقب بصورت کامل را به عنوان سایر ویژگی های این خودرو بر شمرد.

لازم به ذکر است که خودرو بی وای دی اس7 به یک صفحه کیلومتر سنج تمام ال سی دی 12.1 اینچی TFT مجهز است و غربیلک فرمان آن نیز علاوه بر برخورداری از روکشی با جنس چرم مصنوعی، از وجود دکمه های کنترل سیستم صوتی، بلوتوث، کروز کنترل و دوربین 360 درجه به همراه قابلیت تنظیم زاویه غربیلک فرمان در ارتفاع بصورت تلسکوپی بهره می برد.

وجود یک سیستم صوتی مجهز به 9 بلندگو و سیستم پخش استریو سوراند در کنار سیستم رهیاب صوتی، سیستم پخش مولتی مدیا و یک سیستم رادیویی که به درگاه های مختلفی نظیر حافظه SD ، USB و AUX مجهز است موارد فوق را تکمیل می نماید. همچنین باید به این نکته هم اشاره نمود که نمایشگر 7 اینچی موجود در سیستم چند رسانه ای خودرو BYD S6 در خودرو BYD S7 به یک نمایشگر 10.1 اینچی تبدیل شده است که وجود آن در کنار سیستم بلوتوث، نمایشگر دور موتور، کامپیوتر سفری و قطب نمای ال سی دی موجود روی کنسول وسط، قابلیت های مدرن این خودرو را تکمیل می نماید.

در مجموع با توجه به موارد یاد شده و همچنین بهره مندی این محصول از ویژگی های دیگری نظیر خروجی برق 12 ولتی، وجود جلو پنجره کروم و صندوق عقب برقی، وجود سانروف پانورامیک در کنار آنتن کوسه ای، وجود ریل روی سقف و لوله اگزوز دوبل، وجود اسپویلر یا بال عقب، برخورداری از لاستیک زاپاس با رینگ آهنی و همچنین وجود چرخ هایی با رینگ آلومینیومی 18 اینچی، می توان گفت که قابلیت ها و امکانات موجود در خودرو بی وای دی اس7 در حد مناسب و قابل قبولی قرار گرفته است.

قیمت و مشخصات ظاهری خودرو بی وای دی اس7

خودرو بی وای دی اس7 از طولی به اندازه 4835 میلی متر برخوردار است و عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب به 1855 میلی متر و 1720 میلی متر می رسد. ضمن آن که محور جلو و عقب این خودرو به گونه ای طراحی شده است که فاصله مابین آنها رقم 2730 میلی متر را به نمایش می گذارد.

در نگاه کلی شاهد آن هستیم که سر و شکل ظاهری خودرو بی وای دی اس7 تا حدی از آن شمایل ساده و قدیمی بی وای دی اس 6 فاصله گرفته و اندکی مدرن تر شده است. اگرچه خودرو BYD S6 بر اساس پلتفرم خودروی لکسوس RSX350 شناخته شده بود و به لحاظ شکل ظاهری تا حدی به این خودرو شباهت داشت، اما در مجموع پیکری ساده را به نمایش می گذاشت که از طراحی قدیمی و به قول خارجی ها اولداسکول برخوردار بود. با این حال نوع طراحی سر و شکل ظاهری خودرو BYD S7 تا حدی از این حالت کلاسیک فاصله گرفته و اندکی مدرن تر به نظر می رسد. هرچند که در قیاس با نمونه های غربی آنچنان که باید قادر به عرض اندام نیست.

سوای این موضوع بخش داخلی و فضای درون کابین بی وای دی اس7 نیز از طراحی مناسبی برخوردار است و در میان خودروهای شاسی بلند هم رده حاضر در بازار ایران حرف های فراوانی برای گفتن دارد.

با توجه به اطلاعات رسمی موجود، قیمت نهایی خودرو بی وای دی اس7 رقم 129 میلیون و 900 هزار تومان مصوب شده است. به این ترتیب این خودرو نسبت به برادر عظیم تر خود یعنی بی وای دی اس6 سهم بیشتری از جیب علاقه مندان و خودرو دوستان ایرانی را تصاحب خواهد کرد. با این حال و با نظر به میزان موفقیت و محبوبیت بی وای دی اس6 در نزد خودرو دوستان ایرانی، می توان برای بی وای دی اس7 نیز با توجه به امکاناتی که از آن بهره می برد، موفقیت مشابهی را متصور بود. در سرانجام شما را به مشاهده فیلمی از معرفی قابلیت های این خودرو دعوت می کنیم.

منبع: setare.com
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 958

به "آشنایی با شاسی بلند چینی بی وای دی اس7 و جزییات آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شاسی بلند چینی بی وای دی اس7 و جزییات آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید