آلمان جمع آوری اطلاعات کاربران واتس اپ را منع کرد

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، یوهانس کاسپار کمیسیونر حفاظت از اطلاعات هامبورگ خاطرنشان کرد دستور ممنوعیت اضطراری 3 ماهه صادر شده که به فیس بوک اجازه نمی دهد اطلاعات شخصی کاربران واتس اپ را برای مقاصد خود تولید کند.

آلمان جمع آوری اطلاعات کاربران واتس اپ را منع کرد

در بیانیه وی آمده است: هدف از صدور این دستور حفاظت از حقوق و آزادی میلیون ها کاربر در سراسر آلمان است. هدف ما جلوگیری از ضرر و خسارتی است که همراه چنین فرایندی به وجود می آید.

این درحالی است که فیس بوک در اوایل امسال به وسیله ارائه آپدیتی به کاربرانش اظهار داشت اطلاعات آنها را جمع آوری می نماید و در صورتیکه آنها با این امر موافقت نکنند، حساب کاربری آنها تا 15 می غیر فعال می گردد. اما پس از خروج ناگهانی کاربران این پیغام رسان، فیس بوک سعی کرد در این باره شفاف سازی کند و حتی چند روز قبل اظهار داشت حساب های کاربری افرادی که با آپدیت جدید موافقت نکرده اند را تا خاتمه مهلت مشخص شده محدود نمی نماید و به کاربران چند هفته دیگر فرصت می دهد.

درهمین راستا نگرانی ها درباره غیر فعال شدن حساب کاربرانی که تا 15 می با شرایط واتس اپ موافقت نکنند سبب شد، این سازمان ناظر بر حریم شخصی ماه گذشته فرایندهایی را شروع کند.

دفتر کاسپار اظهار داشت آپدیت جدید که به فیس بوک اجازه می دهد به انبوهی از اطلاعات کاربران دسترسی یابد، بسیار گسترده و غیرشفاف است.

از سوی دیگر واتس اپ هرگونه ارتباط این آپدیت با فرایند گسترش جمع آوری اطلاعات در فیس بوک را رد و اشاره می نماید آپدیت مذکور فقط به پیغام های میان کاربران تجاری و مشتریان محدود است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1161

به "آلمان جمع آوری اطلاعات کاربران واتس اپ را منع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان جمع آوری اطلاعات کاربران واتس اپ را منع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید