جام یاشاردوغوی ترکیه، سرانجام کار تیم ایران با کسب 3 مدال طلا و یک مدال برنز

به گزارش بازی های اندروید، تیم ملی کشتی ایران با کسب چهار مدال به کار خود در رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغوی ترکیه پایان داد.

جام یاشاردوغوی ترکیه، سرانجام کار تیم ایران با کسب 3 مدال طلا و یک مدال برنز

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغوی ترکیه به عنوان یکی از مسابقات رنکینگ اتحادیه دنیای روزهای 7 و 8 اسفندماه در شهر استانبول برگزار گردید و در خاتمه این رقابت ها، نمایندگان کشورمان صاحب 3 مدال طلا و یک مدال برنز شدند.

در این مسابقات امیرمحمد یزدانی در وزن 70 کیلوگرم، احمد بذری در وزن 92 کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا و علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به توضیح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم سید علی عظیمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل بکا بوجیاشویلی از گرجستان با نتیجه 14 بر 4 بازنده شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در ملاقات فینال، عظیمی به گروه بازنده ها رفت، وی در این گروه در حالی که مقابل زانابازار زاندانبود از مغولستان با نتیجه 8 بر صفر عقب بود از ناحیه دست دچار مصدومیت شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 61 کیلوگرم سعید انوری و محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف یکدیگر رفتند که یخکشی با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید، وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر 5 و ضربه فنی سلیمان آتلی دارنده مدال نقره و برنز دنیا از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یخکشی در این مرحله با نتیجه 9 بر 2 مغلوب راوی کومار دارنده مدال نقره المپیک و برنز دنیا از هند شد و به ملاقات رده بندی رفت. وی در این ملاقات مقابل نیکولاس مگالودیس از آمریکا با نتیجه 6 بر 4 مغلوب و پنجم شد. سعید انوری در وزن 61 کیلوگرم نیز با توجه به شکست یخکشی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر رحمان رحیم پور دیگر نماینده کشورمان در این وزن را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر مغلوب شامیل مامدوف قهرمان جوانان دنیا از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در ملاقات فینال به گروه بازنده ها رفت، وی در این گروه مقابل امیدجان جلال اف از ازبکستان با نتیجه 6 بر صفر مغلوب و از دور رقابت ها کنار رفت. رحمان رحیم پور دیگر نماینده کشورمان در وزن 65 کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر صلاحتین کلیجسالیان دارنده مدال نقره اروپا از ترکیه را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر لوان کیلیخساشویلی از گرجستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 زورابی یاکوبیشویلی دارنده مدال برنز دنیا از گرجستان را از پیشِ رو برداشت و راهی ملاقات فینال شد. وی در این ملاقات با نتیجه 8 بر 2 جیمز گرین دارنده مدال های نقره و برنز دنیا از آمریکا را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

علی اکبر فضلی دیگر نماینده کشورمان در وزن 70 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 4 بر 2 جردن الیور از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل جیمز گرین دارنده مدال نقره و برنز دنیا از آمریکا با نتیجه 10 بر صفر بازنده شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در ملاقات فینال، فضلی به گروه بازنده ها رفت، وی در این گروه مقابل کانابورگد گانخویاک از مغولستان با نتیجه 11 بر 4 به پیروزی دست یافت و راهی ملاقات رده بندی شد. فضلی در این ملاقات مقابل ویکتور راسادین از روسیه با نتیجه 8 بر 4 و ضربه فنی مغلوب و پنجم شد.

در وزن 74 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور اول با نتیجه 10 بر صفر عبدالله عبدالکریم از کویت را مغلوب کرد، او در دور دوم با نتیجه 2 بر 2 از سد نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره دنیا و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 11 بر 2 مقابل بکجانوف از قزاقستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. فیروزپور در این مرحله مقابل سنور دمیرتاش دارنده مدال برنز المپیک و دنیا از ترکیه در حالی که با نتیجه 5 بر یک عقب بود مصدوم شد و کشتی را واگذار کرد و با توجه به این مصدومیت ملاقات رده بندی را نیز از دست داد.

در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 13 بر 2 دولت یرگش از قزاقستان را از پیشِ رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر 1 و ضربه فنی ولادیمیر گامکرلیدزه از گرجستان را از پیشِ رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سوادکوهی در این مرحله مقابل جردن باروز قهرمان دنیا و المپیک از آمریکا در حالی که کشتی با نتیجه یک بر یک برابر بود با اخطار کم کاری داوران یک امتیاز دیگر به حریف آمریکایی دادند تا در نهایت با نتیجه 2 بر یک مقابل این کشتی گیر مغلوب و راهی ملاقات رده بندی گردد. وی در این ملاقات با نتیجه 5 بر 4 از سد گادجی مراد آلیخمایف از روسیه گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 86 کیلوگرم علی منصوری در دور اول با نتیجه 9 بر 12 و ضربه فنی احمت باتوهان کیش از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد در مصاف با ساندیپ مان از هند، وی را با نتیجه 8 بر 5 و ضربه فنی از پیشِ رو برداشت. منصوری در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 6 مقابل لارس شافله از آلمان بازنده شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت. مجتبی اصغری دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر بات اردن بیانباسورن از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 6 مغلوب فاتح اردین دارنده مدال نقره دنیا از ترکیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در ملاقات فینال اصغری به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل گادجی مراد ماگومدسعیداف دارنده مدال نقره زیر 23 سال دنیا از آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 92 کیلوگرم احمد بذری در دور نخست با نتیجه 12 بر 1 مقابل میرلان چینیبکوف از قرقیزستان به پیروزی رسید وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی دیپاک پونیا دارنده مدال نقره دنیا از هند را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر صفر الخان اسداف از قزاقستان را از پیشِ رو برداشت و به ملاقات فینال راه یافت. بذری در ملاقات خاتمهی ارهان یالاجی دارنده مدال برنز زیر 23 سال دنیا از ترکیه را با نتیجه 6 بر یک از پیشِ رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر ماگومدرسول رحیم اف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 16 بر 4 از سد مامد ابراگیم اف از قزاقستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر مصطفی سسیز از ترکیه را از پیشِ رو برداشت و به ملاقات فینال راه یافت. محمدیان در ملاقات خاتمهی در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 3 از سد علیخان جبرائیل اف دارنده مدال برنز دنیا و قهرمان اروپا از روسیه گذشت و به مدال طلا دست یافت.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1551

به "جام یاشاردوغوی ترکیه، سرانجام کار تیم ایران با کسب 3 مدال طلا و یک مدال برنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام یاشاردوغوی ترکیه، سرانجام کار تیم ایران با کسب 3 مدال طلا و یک مدال برنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید