آمریکا برای کنترل قیمت گوشت دست بکار شد

به گزارش بازی های اندروید، دولت بایدن میخواهد در قبال شرکتهای صنایع گوشتی که می گوید باعث شوک قیمت در بحش عرضه به مصرف کننده می شوند، موضع سخت گیرانه ای اختیار کند.

آمریکا برای کنترل قیمت گوشت دست بکار شد

به گزارش خبرنگاران، چهار شرکت کنترل عمده بازار گوشت آمریکا را در دست دارند و دستیاران ارشد بایدن این شرکتها را مقصر افزایش قیمت مواد غذایی می دانند.

دستیاران بایدن در یک پست وبلاگ اعلام نمودند دولت آمریکا در راستای ابتکارهایی، 1.4 میلیارد دلار یاری کرونایی به فراورینمایندگان کوچک و کارکنان صنایع گوشتی اختصاص خواهد داد. آنها قول دادند برای مقابله با قیمت گذاری غیرقانونی اقدام نمایند.

طبق آخرین آمار موجود وزارت کشاورزی آمریکا، چهار شرکت حدود 85 درصد از دام فراوری آمریکا را کشتار می نمایند که تبدیل به استیک، گوشت گاو و سایر قطعات گوشت برای مصرف نمایندگان در سال 2018 شده است.

این چهار شرکت شامل شرکت بازرگانی کالای دنیای کارگیل، تایسون فودز که فراورینماینده گوشت مرغ و بزرگترین شرکت گوشتی آمریکا از نظر مقدار فروش است، شرکت جی بی اس برزیل که بزرگترین شرکت صنایع گوشتی دنیا است و شرکت نشنال بیف پکینگ که به وسیله شرکت فراورینماینده گوشت گاو برزیلی مارفریگ گلوبال فودز کنترل می گردد، هستند. ارزش سهام این چهار شرکت در پی انتشار این خبر در معاملات بورس کاهش پیدا کرد.

کاخ سفید اعلام نمود افزایش قیمت گوشت گاو، خوک و مرغ عامل نیمی از قیمتهای بالاتری بوده که شهروندان آمریکایی از دسامبر برای غذایی که در خانه می خورند، پرداخت نموده اند. دولت شاهد آن بوده که این شرکتها پس از اقدامات محرک مالی که تقاضا را برای محصولاتشان تقویت نموده است، عمده سود را به جیب زده اند.

بهارات رامامورتی، معاون مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید در مصاحبه ای گفت: ما به حفظ این بازار یاری کردیم و عصبانی نماینده است که می بینیم کسب و کارشان را بهبود بخشیده و قیمتها را افزایش می دهند. این سودجویی کرونایی رفتاری است که دولت نگران نماینده می داند.

افزایش تورم، تهدید جدی برای تلاشهای دولت بایدن برای مهار پاندمی کووید 19 و مهندسی احیای مالی از رکود ناشی از آن است که اولویت اصلی دولت وی به تعداد می رود. دولت بایدن با مضاعف کردن تلاشها برای مقابله با رفتارهای ضد رقابتی و ضد انحصارطلبی که می تواند باعث افزایش قیمتها گردد، به این مسائل واکنش نشان داده است. نشست شورای نو رقابت کاخ سفید که از سوی بایدن تشکیل شده، روز آدینه برگزار خواهد شد.

وزارت کشاورزی و وزارت دادگستری آمریکا سرگرم انجام تحقیقاتی درباره تبانی قیمت در صنعت گوشت مرغ هستند.

بر اساس گزارش رویترز، قانونگذاران آمریکایی در پی نگرانیها نسبت به افزایش رفتار ضد رقابتی پس از پاندمی و یک حمله سایبری، خواهان نظارت بیشتر بر صنعت گوشت گاو هستند. دولت آمریکا با قانون تحت حمایت نمایندگان هر دو حزب که می تواند به مذاکرات بیشتر درباره قیمت در بازار گوشت یاری کند، تشویق شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1306

به "آمریکا برای کنترل قیمت گوشت دست بکار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای کنترل قیمت گوشت دست بکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید