اخباری از مجمع 5 نماد بورسی

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران، آنالیز فرایند مجامع شرکت های بورسی نشان می دهد طی چند روز آغازین زمستان مجامع ثنوسا، قشکر، آرمان، ثغرب و دلر برگزار گردید که طی آن بیمه آرمان، قشکر و ثنوسا برنامه افزایش سرمایه خود را به تصویب مجمع رساندند. ثغرب و قشکر هر کدام به ترتیب به ازای هرسهم خود 2 ریال و 10 ریال تقسیم کردند. در ادامه به آنالیز جزئیات بیشتر این مجامع خواهیم پرداخت.

اخباری از مجمع 5 نماد بورسی

ثتوسا

آنالیز های کدال نشان می دهد در سومین روز از زمستان مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان اردبیل با حضور صاحبان سهام و اعضای هیات مدیره برگزار گردید. از خبرهای مهم این مجمع برنامه افزایش سرمایه ثتوسا است. شرکت در نظر دارد برای ورود به حوزه گردشگری از محل مطالبات و آورده سرمایه شرکت را افزایش دهد که طی هفته های آینده در سامانه کدال اطلاع رسانی می گردد. ثتوسا بدهی های خود را با تامین اجتماعی تسویه حساب نموده است. وصول مطالبات، بازیافت سایر دارایی های راکد ورود به پروژه های کشاورزی و گردشگری از برنامه های آینده ثنوسا است.

ثغرب

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب نیز در تاریخ 3 دی ماه امسال با حضور بیشتریت سهامداران و نمایندگان قانونی آنها برگزار گردید. این مجمع که منتهی به 31 شهریورماه سال 99 بود در نهایت به ازای هر سهم 2 ریال سود تقسیم کرد. ثغرب برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ندارد زیرا شرکت دارایی های ثابتی ندارد. پروژه مجتمع مسکونی ارغوان تبریز نیز با پیشرفت فیزیکی 35 درصدی در شهر تبریز و در زمینی به مساحت 3275 متر مربع از پروژه های در دست اقدام ثغرب است. همچنین پروژه مجتمع مسکونی الماس خاوران با پیشرفت فیزیکی 100 درصد و پروژه آیمان تبریز از دیگر پروژه های ثغرب است.

قشکر

در ادامه برگزاری مجامع شرکت های بورسی، شرکت شکر شاهرود نیز در دومین روز دی ماه مجمع عادی سالانه و فوق العاده خود را به طور همزمان برگزار کرد. قشکر پس از تصویب صورت های اقتصادی منتهی به خاتمه شهریور ماه سال 99 مبلغ 10 ریال به ازای هر سهم تقسیم کرد. در این جلسه در نهایت تصویب شد که قشکر از محل تجدید ارزیابی دارایی های خود سرمایه خود را از 20 میلیارد تومان به 246 میلیارد تومان افزایش دهد. همچنین در این جلسه به سهامداران گفته شد که دستوری بودن نرخ دستمزد تصفیه شکر و معین نرخ آن توسط نهادهای دولتی و عدم افزایش نرخ دستمزد تصفیه شکر خام طی دو سال گذشته متناسب با افزایش هزینه های تورم در کشور منجر به عدم تمایل کارخانه های فراوری قند جهت جذب و تصفیه شکر خام به صورت کارمزدی شده است. آزادسازی ارز یکی از موانع فراوری به دلیل عدم توان تامین اقتصادی مورد احتیاج از سوی بیشتر شرکت های قندی برای خرید و واردات شکر خام است.

آرمان

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت بیمه آرمان نیز در اولین روز دی ماه امسال با حضور سهامداران و نمایندگان قانونی آنها برگزار گردید. در این جلسه برنامه افزایش سرمایه 67 درصدی شرکت از محل آورده مورد تصویب سهامداران نهاده شد.مبلغ افزایش سرمایه 100 میلیارد تومان است. هدف از این افزایش سرمایه خروج شرکت از ماده 141 قانون تجارت، ارتقای نسبت توانگری اقتصادی، اصلاح ساختار اقتصادی و کاهش زیان انباشته اعلام شده است. همچنین جبران کسری سپرده ها و اصلاح سرمایه گذاری های کوتاه مدت از اقداماتی است که در دست انجام است. در حال حاضر زیان انباشته بیمه آرمان 19 میلیارد تومان است.

دلر

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت داروسازی اکسیر هم با حضور درصد زیادی از سهامداران خود برگزار گردید. دلر در این جلسه برنامه افزایش سرمایه خود را به تصویب سهامداران و مجمع رساند که طی آن سرمایه شرکت از 45 میلیارد تومان به 112 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش خواهد یافت که بزرگی آن 150 درصد است.

هدف از این افزایش سرمایه تامین اقتصادی مربوط به خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات فراوریی شامل خط فیلینگ شربت پرسرعت و مجهز به سیستم های کنترلی روز، خط فراوری سافت ژل، دستگاه بلیسترینگ قرص و کپسول پر سرعت مجهز به سیستم های اتوماتیک بارگذاری و کنترلی و همچنین اصلاح ساختار اقتصادی شرکت اعلام شده است.

اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 927

به "اخباری از مجمع 5 نماد بورسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخباری از مجمع 5 نماد بورسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید