اسناد افشاشده پنهانکاری چین در ابتدای شیوع کرونا را نشان می دهد

به گزارش بازی های اندروید، یک گزارش تحقیقی جدید نشان می دهند چین اطلاعات حیاتی مربوط به شیوع کرونا هفته ها پس اعلام رسمی آن در اول ماه ژانویه پنهان نگهداشت و باعث تاخیر در پاسخ بین المللی به این شیوع شد.

اسناد افشاشده پنهانکاری چین در ابتدای شیوع کرونا را نشان می دهد

به گزارش خبرنگاران گزارش تحقیقی آسوشیتدپرس که بر اساس اسناد داخلی سازمان جهانی بهداشت و گواهی شاهدان است، نشان می دهد مقامات چین نقشه ژنتیکی یا ژنوم ویروس جدید کرونا را تا یک هفته پس از رمزگشایی آن در اختیار جهان قرار ندادند و در اطلاع دادن سرایت انسان به انسان ویروس نیز دو هفته تاخیر کردند.

بر اساس گزارش تحقیقی آسوشیتدپرس، در حالیکه دانشمندان در انستیتوی ویروس شناس ووهان در دوم ژانویه توالی ژنتیکی ویروس را معین کرده بودند، مقامات چینی تا بیش از یک هفته بعد در 12 ژانویه این اطلاعات را منتشر نکردند.

همچنین تا 20 ژانویه طول کشید تا دولت چین به سازمان جهانی بهداشت و سایر کشورها اطلاع داد که ویروس می تواند بین انسان ها سرایت کند.

دولت چین فقط یک روز پس از آنکه پژوهشگران آزمایشگاهی در شانگهای به سرپرستی ژانگ یونگ ژن این اطلاعات را منتشر کردند، اطلاع رسانی رسمی در این باره را شروع کرد.

سازمان جهانی بهداشت در آن هنگام دولت چین را به خاطر پاسخ سریعش به شیوع ویروس ستوده بود.

اما مقامات این سازمان در همان زمان به طور خصوصی ابراز نگرانی می کردند که چین اطلاعات اساسی در باره ویروس را پنهان نگهداشته است.

اسنادی داخلی سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد این سازمان از به طور مکرر از انتشار نیافتن سریع داده ها بوسیله چین ابراز ناراحتی کرده بود و نگران بود که به خاطر پاسخ دیرهنگام به شیوع ویروسی مرگبار مقصر دانسته شود.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس کمیسیون ملی بهداشت، بالاترین مقام بهداشتی چین، مانع از انتشار اطلاعات درباره ویروس جدید کرونا بوسیله آزمایشگاه بدون کسب تایید قبلی از آن شده بود، به این ترتیب اطلاعاتی حیاتی درباره این ویروس در بیشتر ماه ژانویه با تاخیر در اختیار کشورهای دیگر قرار گرفت.

  • چرا کرونا از چین شروع شد؛ پنهان کاری و خرافه پرستی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 565

به "اسناد افشاشده پنهانکاری چین در ابتدای شیوع کرونا را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد افشاشده پنهانکاری چین در ابتدای شیوع کرونا را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید