افزایش قیمت جهانی آیفون ، قیمت گوشی موبایل در بازار امروز 26 مهر

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران، در جدول های زیر، قیمت موبایل تمامی مدل هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی های مختلف نیز ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. تمامی مدل ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان تر به فروش می رسند.

افزایش قیمت جهانی آیفون ، قیمت گوشی موبایل در بازار امروز 26 مهر

قیمت آیفون طی 14 سال گذشته بیش از 80 درصد افزایش یافته است

اولین آیفون سال 2007 از راه رسید و از آن سال تا به امروز، مدل های مختلفی از این گوشی هوشمند در اختیار خریداران قرار گرفته اند. حالا پژوهشی تازه نشان داده که قیمت آیفون طی 14 سال حضور در بازار، رشد بیش از 80 درصدی داشته است.

این مطالعه تازه از سوی وب سایت Self اجرا شده و قیمت آیفون طی 14 سال گذشته در کشورهای مختلف بررسی شده است. طبق این گزارش، قیمت آیفون های تازه در بازار جهانی نسبت به آیفون اصلی، 81 درصدی افزایش داشته. بنابراین بطور میانگین کاربران برای خرید آیفون های تازه نسبت به آیفون اصلی، باید بیش از 400 دلار هزینه بیشتری بپردازند:

از زمان عرضه اولین آیفون در سال 2007 و فروش آن ها در کشورهای مختلف، قیمت آن ها در سطح جهان رشد 81 درصدی را تجربه کرده. این موضوع به معنای آن است که در سال 2021، قیمت تازهترین پرچمدار اپل نسبت به اولین آیفون، در 38 کشور 437 دلار بیشتر است.

در حالی که با افزایش قیمت چشمگیری روبه رو هستیم، اپل از فناوری های پیشرفته تری در آیفون های تازه استفاده کرده و همچنین هزینه تولید گوشی های هوشمند هم افزایش داشته. از این موارد که بگذریم، باید به تورم در کشورهای مختلف هم اشاره کنیم که موجب شده کوپرتینویی ها قیمت آیفون ها را افزایش دهند.

بیشتر کشورها در این بازه زمانی با تورم و البته افزایش قدرت خرید روبه رو بودند. تحقیق ما نشان می دهد که اپل قیمت آیفون ها را 26 درصد بیش از نرخ تورم افزایش داده است. با درنظر گرفتن این موارد، آیفون های تازه نسبت به آیفون اصلی، 154 دلار هزینه بیشتری روی دست خریداران می گذارند.

در حالت کلی در سطح جهان، قیمت آیفون ها سالانه رشد 7.75 درصدی را تجربه کرده، در حالی که قدرت خرید افراد سالانه رشد 3.75 درصدی داشته است.

قیمت موبایل امروز 26 مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1391

به "افزایش قیمت جهانی آیفون ، قیمت گوشی موبایل در بازار امروز 26 مهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت جهانی آیفون ، قیمت گوشی موبایل در بازار امروز 26 مهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید