امکان سنجی تولید ماسک کاملا زیست تخریب پذیر از پلیمر طبیعی گلوتن

به گزارش بازی های اندروید، در پژوهش بین المللی عضو هیئت علمی گروه مواد و پلیمر دانشگاه حکیم سبزواری با پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه صنعتی لولئو سوئد و دانشگاه علوم و فناوری نانجینگ چین تولید ماسک کاملا زیست تخریب پذیر از پلیمر طبیعی گلوتن امکان سنجی شد.

امکان سنجی تولید ماسک کاملا زیست تخریب پذیر از پلیمر طبیعی گلوتن

به گزارش خبرنگاران، دکتر رسول اسمعیلی نیسیانی با اشاره به اینکه بهترین راه مقابله با بیماری کووید 19، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی به خصوص ماسک است، گفت: نیاز روزافزون به استفاده از ماسک ها باعث می شود تا محیط زیست به زودی با مشکل جدیدی در زمینه امحا این محصول روبه رو شود؛ چرا که بیشتر ماسک ها از مواد پلیمری سنتزی نظیر پلی اتیلن و پلی پروپیلن ساخته می شوند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل در این پژوهش تولید ماسک کاملاً زیست تخریب پذیر از پلیمر طبیعی گلوتن مورد بررسی قرار گرفته است.

عضو هیات علمی گروه مواد و پلیمر دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه به منظور تولید فیلتر ماسک از نانوالیاف گلوتن تولید شده به روش الکتروریسی استفاده شده است، اظهار کرد: استفاده از روش الکتروریسی امکان طراحی و ساخت فیلتر با اندازه تخلخل کاملاً طراحی شده را فراهم می کند تا کارایی حدبیشتری فیلتر کردن ویروس کرونا ایجاد شود.

دکتر اسمعیلی نیسیانی گفت: در ادامه این فعالیت پژوهشی، قابلیت ویروس کشی به نانوالیاف نیز به این ماسک اضافه کرده خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، نتایج حاصل از این پژوهش در قالب مقاله ای در مجله Science of the Total Environment با ضریب تاثیر 5.589 انتشار یافته است. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0048969720331314 مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 582

به "امکان سنجی تولید ماسک کاملا زیست تخریب پذیر از پلیمر طبیعی گلوتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان سنجی تولید ماسک کاملا زیست تخریب پذیر از پلیمر طبیعی گلوتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید