بازسازی آلیاژهای فلزی تخریب شده با تشعشعات رادیواکتیو

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، تشعشعات رادیواکتیو مرگبار و مخرب بوده و بسیاری از مواد با ترکیبات مختلف را از بین می برند. اما پژوهشگران از کشف اینکه تشعشعات مذکور می توانند به التیام اتوماتیک بعضی آسیب ها به ترکیبات آلیاژی یاری نمایند، شگفت زده شده اند.

بازسازی آلیاژهای فلزی تخریب شده با تشعشعات رادیواکتیو

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

این کشف جدید شیوه طراحی و ساخت نیروگاه های برق و هسته ای را متحول می نماید و به صرفه جویی های قابل توجهی منجر خواهد شد. محققان در کوشش برای یافتن سازوکار دقیق این فرایند هستند.

در حالی که تشعشعات رادیواکتیو سرعت خوردگی مواد مختلف را بیشتر می نمایند، این مساله در خصوص فلزاتی همچون نیکل و کرومیوم برعکس است و قرار دریافت آنها در معرض تشعشعات رادیواکتیو سرعت خوردگی آنها را کمتر می نماید.

پژوهش یادشده در نیروگاه هسته ای صورت گرفته که در آن از آلیاژ نمک مذاب سدیم، لیتیوم و پتاسیم به عنوان خنک نماینده استفاده شده است. محققان می گویند پس از بمباران این ترکیب آلیاژی با تشعشعات رادیواکتیو از افزایش دوبرابری عمر و مقاومت آن در برابر خوردگی اطمینان کسب نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 521

به "بازسازی آلیاژهای فلزی تخریب شده با تشعشعات رادیواکتیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آلیاژهای فلزی تخریب شده با تشعشعات رادیواکتیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید