باکو در مقابل نقشه منطقه ها مین گذاری شده، زندانی تحویل ارمنستان داد

به گزارش بازی های اندروید، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان بیان کرد، با تشکر از میانجی گری روسیه، ارمنستان نقشه های اراضی مین گذاری شده را به دولت باکو داده و در عوض، دولت جمهوری آذربایجان هم 15 تبعه ارمنستانی را به ایروان تحویل داده است.

باکو در مقابل نقشه منطقه ها مین گذاری شده، زندانی تحویل ارمنستان داد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن قدردانی از فرماندهی نیروهای صلحبان روسیه در منطقه بابت میانجی گری آمده است: سوم ژوئیه امسال میلادی و با ابتکار عمل دولت روسیه، ارمنستان نقشه های اراضی مین گذاری شده در دو شهرستان فضولی و زنگلان را که اکنون در کنترل دولت باکو هستند، به ما تحویل داده است. این نقشه شامل حدود 92 هزار مین ضد تانک و ضد نفر است که در جریان درگیری های منطقه مورد مناقشه قره باغ کاشته شده است.

به گفته وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، این نقشه ها جان هزاران نفر را نجات می دهد و باعث تسریع در پروژه های ساخت و ساز دولت در منطقه ها مذکور خواهد شد. دولت باکو هم در عوض ارائه این نقشه ها، 15 تن از اتباع ارمنستان را که با حکم دادگاه در حبس بودند و مدت حکمشان تمام شده، به دولت ایروان تحویل داده است؛ جزئیات بیشتری درباره اینکه این افراد آزاد شده، چه کسانی هستند، منتشر نشده است.

درگیری های 44 روزه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ سپتامبر سال گذشته میلادی رخ داد. این درگیری ها با میانجی گری روسیه و آتش بس در نوامبر 2020 سرانجام یافت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1250

به "باکو در مقابل نقشه منطقه ها مین گذاری شده، زندانی تحویل ارمنستان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو در مقابل نقشه منطقه ها مین گذاری شده، زندانی تحویل ارمنستان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید