تور ارمنستان ارزان: معین راستا جایگزین 35 کیلومتری در ارمنستان برای عبور کامیون های ایرانی

به گزارش بازی های اندروید، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای برطرف مشکل ترانزیت کامیون ها در کشور ارمنستان اقدام به احداث راه جایگزین نموده ایم که جاده تاتو (tatev) به طول 35 کیلومتر است.

تور ارمنستان ارزان: معین راستا جایگزین 35 کیلومتری در ارمنستان برای عبور کامیون های ایرانی

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه مالی خبرنگاران، خیر الله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در یک برنامه رادیویی درباره آخرین شرایط جهت ترانزیتی کشور ارمنستان گفت: یکی از کریدور های شمال به جنوبی کشور ما کریدوری است که از مرز نوردوز به ایروان مرکز کشور ارمنستان و از آنجا به کشور گرجستان منتهی می گردد و این جهت یکی از کریدور های حیاتی حمل ونقلی وترانزیتی ما است.

او ادامه داد: این جهت برای رسیدن به قفقاز و روسیه اروپا بسیار برای ایران اهمیت دارد بعلاوه یک کریدور حمل ونقلی و ترانزیتی بین کشور ایران ارمنستان به تعداد می رود.

او ادامه داد: حد فاصل نوروز ما تا مرکز ارمنستان که 400 کیلومتر است، اما در حال حاضر با اتفاقاتی که بین کشور آذربایجان و ارمنستان اتفاق افتاده حدود 20 کیلومتر از این جهت 400 کیلومتری در منطقه ای به نام گورین به کاپان در محدوده مرز آذربایجان قرار گرفته است به همین علت کشور آذربایجان برای این جهت 20 کیلومتر عوارض سنگینی از کامیون داران دریافت می نماید که همین موضوع باعث اعتراض کامیون داران شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیر ساخت های کشور شرح داد: کشور آذربایجان عوارض ورود کامل به یک کشور را از جهت 20 کیلومتری دریافت می نماید که به هیچ اسم مورد قبول ما نیست.

خادمی اظهار کرد: برای رفع مشکل کشور ارمنستان اقدام به احداث راه جایگزین نموده و تا به امروز پیشرفت بسیار خوبی داشته است و طی دو تا سه هفته این جهت 50تا 60 درصد از مشکل در این بخش را برای کامیون داران رفع خواهد نمود.

او اظهار کرد: راه جایگزین دومی را هم در دستور کار قرار داده اند و آغاز شده و طی چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید در نتیجه یک جهت جایگزینی در محدوده مورد مناقشه از طرف کشور ارمنستان در حال انجام است که جهت ترانزیتی ایران و سایر کشور ها بتواند از این جهت عبور کند و امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل رفع گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: دو جاده در حال جایگزینی برای جاده موجود کشور آذربایجان است که یک جاده تاتو است در حال انجام است و راه جاگزینی است که طول آن35 کیلومتر است و در مراحل آخر اجرا و آسفالت است که به زودی به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه وشهرسازی یادآور شد:جمهوری آذربایجان از حدود یک ماه گذشته مقررات سختگیرانه ای را نسبت به کامیون های ایرانی وضع نموده و اخیرا کامیون های ایرانی برای عبور از این 20 کیلومتر با مشکلاتی از جمله پرداخت عوارض و مالیات روبرو شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1341

به "تور ارمنستان ارزان: معین راستا جایگزین 35 کیلومتری در ارمنستان برای عبور کامیون های ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: معین راستا جایگزین 35 کیلومتری در ارمنستان برای عبور کامیون های ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید