بخش بازرسی بدنی فرودگاه

به گزارش بازی های اندروید، بخش امنیتی یا بازرسی بدنی در فرودگاه یکی از قسمت­هایی است که هنگام پرواز خارجی هم وقت بسیار زیادی از مسافران را می گیرد و هم استرس و فشار زیادی به آنها وارد می­کند. اما از آنجا که امنیت پرواز و سفر به این قسمت از سفر برمی گردد، باید فشار ناشی از دقت و وسواس مأموران بخش امنیتی و بازرسی بدنی در فرودگاه را تحمل کنید تا سفر امنی داشته باشید. جالب است بدانید که این مرحله از سفرهای هوایی در بعضی از کشورها بسیار سخت تر از کشورهای دیگر است. برای مثال فرودگاه های بین المللی کشور آلمان از جمله فرودگاه هایی هستند که بخش بازرسی بدنی بسیار دقیقی دارند. از آنجا که ابن مرحله در پروازهای خارجی و بین المللی بسیار سخت گیرانه و دقیق است، شما با انجام چند دستور العمل ساده می توانید به راحتی از این مرحله گذر کنید و در زمانتان صرفه جویی کنید. بنابراین قبل از خرید بهتر است این نکات را بدانید.

بخش بازرسی بدنی فرودگاه

مایعاتی با حجم بیش از 100 میلی لیتر حمل نکنید

با وجود این که این قانون از سال 2006 تا کنون اجرا می شود، همچنان مسافران زیادی هستند که در کیف و چمدان دستی خود (باری که همراه خود به کابین مسافران در هواپیما می برند) چیزهایی چون عطر، شامپو و نوشیدنی های با حجم بالا می کنند. باید حواستان باشد که در صورت به همراه داشتن مایعات بیش از 100 میلی لیتر، مأموران امنیتی تمام محتویات باری که به همراه دارید را می ­گردند و متأسفانه تمام این مایعات؛ حتی عطر، شامپو و لوازم آرایشی را راهی سطل آشغال می­ کنند!

مایعاتی که به همراه دارید را ته کیف خود قرار ندهید

در نظر داشته باشید هر مایعی که به همراه دارید (حتی مایعاتی با حجم کم) ممکن است توسط مأمور بازرسی به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. پس مایعات را در جایی معین و در دسترس در کیف دستی­تان بگذارید تا وقتتان بابت پیدا کردن آن تلف نشود.

کارت پرواز و پاسپورت خود را دور از دسترس نگذارید

در بخش امنیتی پروازهای بین المللی، به دلیل شلوغی و وجود مسافران زیاد، وسایل مورد نیاز خود را مانند ، پاسپورت و ... را در دسترس قرار دهید. یادتان باشد که پس از تحویل خارجی، برای رد شدن از بخش امنیتی شما به کارت پرواز و پاسپورت نیاز دارید و برای سوار شدن به هواپیما تنها باید کارت پرواز خود را در دست داشته باشید. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

برای درآوردن ساعت، کمربند و کت خود معطل نکنید

به جز بچه ها و مسافران بالای 75 سال، سایر مسافران باید کت و پالتوی خود را در بخش امنیتی فرودگاه در آورند و روی ریل بگذارند تا از دستگاه بگذرد! ساعت و کمربندتان را هم باید در سبد جداگانه­ای بگذارید تا هنگام رد شدن از گیت بازرسی بدنی، دستگاه سیگنالی دریافت نکند. توجه داشته باشید که در بعضی از فرودگاه­های جهان، مسافران در صورت پوشیدن چکمه، باید هنگام رد شدن از گیت کفش خود را هم درآورند. پس هنگامی که در صف منتظر ایستاده­اید، این وسایل را درآورید تا وقتی نوبت تان شد آماده بازرسی بدنی باشید.

همه وسایل الکترونیکی ­تان را از کیف درنیاورید

یکی از اشتباهات رایج مسافران این است که فکر می­ کنند باید وسایل الکترونیکی خود چون موبایل، تبلت، لپ تاپ و ... را از کیف خود در بیاورند و در سبدی جداگانه بگذارند. در حالی که طبق قانون TSA، تنها وسایل الکترونیکی بزرگ مانند ایکس باکس، دوربین فیلم­برداری، دی وی دی و ... باید به صورت جداگانه از دستگاه رد شود.

به بخش امنیتی اشتباه نروید

از آنجا که در فرودگاه­های بزرگ و بین­المللی معمولا چند قسمت مختلف برای بازرسی بدنی مسافران وجود دارد، مسافران ممکن است به قسمت اشتباهی مراجعه کنند که به گیت پروازشان مرتبط نیست. به همین خاطر بهتر است قبل از رد شدن از بخش امنیتی حتما گیت پروازتان از را روی خود بخوانید و به گیت امنیتی مربوط به آن مراجعه کنید.

درباره بمب، تروریسم و دیگر مسائل امنیتی شوخی نکنید

یادتان باشد که ماموران بخش امنیتی فرودگاه، جوک ها و حرف هایی که به نظر شما بامزه است را کاملا جدی می گیرنند! با وجود اینکه شوخی کردن درباره مسائل امنیتی در فرودگاه غیرقانونی نیست، این کار ممکن است شما را در دردسر بزرگی بیاندازد. مثلا در سال 2013، یک مسافر به دلیل اینکه به شوخی گفته بود دوستش بمب به همراه خود دارد در فرودگاه میامی دستگیر شد. به همین خاطر بهتر است به هیچ عنوان درباره این مسائل شوخی نکنید.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 352

به "بخش بازرسی بدنی فرودگاه" امتیاز دهید

1 کاربر به "بخش بازرسی بدنی فرودگاه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش بازرسی بدنی فرودگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید