بیماری های قدیمی، درمان های تازه

به گزارش بازی های اندروید، مطالعه و کالبد شکافی مومیایی ها به دانشمندان یاری می نماید تا بدانند بیماری های قدیمی از کجا شروع شدند، چگونه تکامل و توسعه یافتند و چه اقدامات درمانی برای مقابله با آنها انجام شد. بیایید درباره دامنه این مطالعات برای

بیماری های قدیمی، درمان های تازه

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

مطالعه و کالبد شکافی مومیایی ها به دانشمندان یاری می نماید تا بدانند بیماری های قدیمی از کجا آغاز شدند، چگونه تکامل و توسعه یافتند و چه اقدامات درمانی برای مقابله با آنها انجام شد. بیایید درباره دامنه این مطالعات برای درمان های نو اطلاعاتی را به دست آوریم.

پالئو پاتولوژی (دیرین آسیب شناسی) علم بیماری ها و امراض در گذشته، از طریق دکتر آرتور آفدر هاید، استاد دانشگاه مینه سوتا پایه گذاری شد. آفدر هاید هزاران نمونه بافت را از 284 مومیایی یافت شده در آمریکای جنوبی جمع آوری کرد. او از این نمونه ها برای شناسایی بیماری هایی که تمدن های باستانی از آنها رنج می بردند استفاده کرد. کار او همیشه به دانشمندان در کشف مکان آغاز بیماری ها، انتقال و روش های درمان آنها یاری می نماید.

پالئو پاتولوژیست ها گزارش های موضوعی در باره هر یک از مومیایی ها می نویسند و به اسم پیش فرض در باره بیماری هایی که یک شخص به آن مبتلا است در نظر می گیرند. اما دانشمندان با مشاهده فرهنگهایی که در محیط های مختلف زندگی می کردند می توانند درباره ارتباط بین زیست شناسی و فرهنگ و چگونگی تأثیر این تعامل بر بیماری ها آگاهی بیشتری به دست آورند. این تحقیقات می توانند جهت یاری به درمان بیماری های نو مورد استفاده قرار گیرند.

پالئو پاتولوژیست های متخصص در زمینه تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که بافت های مومیایی ها ممکن است حاوی علائم بیماری هایی باشند که باعث مرگ آنها شده است. چشم ها معمولأ به خوبی حفظ می شوند بنا بر این دکتر افدر هاید و دیگران قادرند درباره بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت، سرطان، اعتیاد به الکل و سوء تغذیه مطالعه نمایند. بافت های مومیایی ها اطلاعات ارزشمندی را در باره بیماری هایی که از طریق باکتری ها و انگل ها ایجاد می شوند، مانند مالاریا، توبرکلوزیس و بیماری شاگاس که یک بیماری غیر قابل درمان است و امروزه بسیاری از افراد را در منطقه ها ساحلی جنوب آمریکا مبتلا می نماید، در اختیار قرار می دهند. نتایج آزمایش او نشان می دهد که شاگاس بیماری ای است که منطقه ها ساحلی آمریکای جنوبی را به مدت بیش از 9000 سال گرفتار نموده است.

نمونه های اولیه استفاده شده از طریق بیشتر پالئو پاتولوژیست ها بقایای اسکلتی می باشند. دانشمندان می توانند با استفاده از اشعه ایکس و هم چنین تجزیه و تحلیل شیمیایی و آزمایشگاهی به آنالیز استخوان ها بپردازند. این نوع مطالعات می توانند اطلاعات بسیاری را در باره سابقه پزشکی و بیماری فرد از جمله دلیل مرگ او در اختیار دانشمندان قرار دهند. ممکن است استخوان ها مستقیمأ تحت تأثیر بیماری هایی مانند آرتروز قرار گرفته، یا نشانه های بیماری هایی مانند توبرکلوزیس یا سیفلیس را داشته باشند. هنگامی که استخوان ها نشان دهنده شواهدی از صدمات فیزیکی به دلیل خشونت یا آسیب و نشانه هایی از عفونت یا شکستگی باشند می توانند اطلاعاتی را در باره اثرات طولانی مدت صدمات وارد شده بر فرد ارائه نمایند.

دکتر آفدر هاید مقاله ای را در باره مطالعات خود نوشت و منتشر کرد و در آن ذکر کرد که چشم های مومیایی ها را حفظ و نگه داری نموده و امیدوار است تا دانشمندانی پیدا شوند که مشتاق آزمایش بر روی آنها باشند. ویلیام لوید چشم پزشک دانشگاه دیویس به صورت اتفاقی مقاله دکتر آفدر هاید را مطالعه کرد و این فرصت نصیب وی گشت. لوید، متخصص بینایی سنجی، با استفاده از روشی آغاز به هیدراته کردن دو باره چشم نمود و آنها رابرای فرایندهای شیمیایی و آزمایشگاهی آماده کرد. او سپس چشم ها را با پارافین پوشانده و برش هایی از آنها را برای مشاهده در زیر میکروسکوپ آماده کرد. اگر چه آزمایشات اولیه بر روی چشم ها هیچ نشانه ای از بیماری های نو چشمی مانند گلوکوم نشان نداد، ولی لوید امیدوار است تا چشم های مومیایی های بیشتری را آنالیز نموده و برای ارائه نظرات قطعی آزمایشات بیشتری را انجام دهد.

رایج ترین تحقیقات صورت گرفته از طریق پالئو پاتولوژیست ها مطالعه مومیایی ها برای آنالیز تغذیه تمدن های باستانی است. بقایای دندانی و اسکلتی برای معین رژیم غذایی و مواد غذایی مصرفی از طریق فرهنگ های مختلف ارزشمند هستند. به اسم مثال، کم بود ویتامین دی باعث ایجاد انحنا در استخوان ساق پا می شود، بعضی از عفونت ها مانند سل نشانه هایی را در بقایای اسکلتی بر جای می گذارند، سوء تغذیه بر مقدار ها و ابعاد استخوانی تأثیر می گذارد، شواهد گسترده از پوسیدگی دندانی ممکن است نشان دهنده هضم غذاهای نرم و چسبناک مانند غذاهایی باشد که تمدن های دارای رژیم غذایی فلاحتی مصرف می کردند. و کاسه چشم و جمجمه به شدت پر منفذ می تواند نشان دهنده کم خونی باشد که در نتیجه کم بود آهن عارض می شود.

هر نوع مطالعه در باره تمدن های باستانی به محققان یاری می نماید تا در باره عواملی که باعث شدند انسان ها به صورت کنونی در آیند اطلاعات بیشتری به دست آورند. با هر قدم در علم، ما یک گام به سوی آینده ای بهتر بر می داریم.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1347

به "بیماری های قدیمی، درمان های تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری های قدیمی، درمان های تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید