تایید بازنشستگی پیش از موعد 763 کارگر در لرستان

به گزارش بازی های اندروید، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی پیش از موعد 763 نفر از کارگران استان در مشاغل سخت و زیان آور طی 6 ماه ابتدای سال جاری تایید شد.

تایید بازنشستگی پیش از موعد 763 کارگر در لرستان

علی جهانی گفت: با توجه به حجم درخواست های کارگران برای بازنشستگی پیش از موعد و رسیدگی به این پرونده ها با همکاری تامین اجتماعی و سایر نهاد های عضو کمیته های بدوی و تجدید نظر، آنالیز این دادخواست ها تسریع شد و جلسات کمیته های مورد نظر افزایش یافت.

وی اضافه نمود: سال جاری 29 جلسه کمیته بدوی و چهار جلسه کمیته تجدیدنظر برگزار گردید که 983 درخواست بازنشستگی پیش از موعد کارگران استان مورد آنالیز و صدور رای نهاده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه هدف این کمیته ها آنالیز عادلانه و دقیق درخواست های کارگران است ادامه داد: از تعداد درخواست های رسیده به کمیته بدوی 684 مورد و از تعداد 176 پرونده آنالیز شده در کمیته تجدید نظر 79 درخواست مورد تایید نهاده شده و برای مراحل بعدی به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.

جهانی در مورد جزئیات بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور، گفت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن ها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد آنالیز قرار گیرد.

وی گفت: متقاضیان می توانند درخواست بازنشستگی در این مشاغل را در کمیته های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مربوطه در سامانه Http//: SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند و نتیجه آنالیز و رای صادر شده به وسیله درخواست کننده قابل پیگیری و رصد می باشد.

وی توضیح داد: کارگران در صورت اعتراض به رای صادر شده به وسیله کمیته های بدوی و تجدید نظر در سایت مربوطه و یا با مراجعه به ادارات تابعه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه نمود: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن ها وارد گردد، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1665

به "تایید بازنشستگی پیش از موعد 763 کارگر در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید بازنشستگی پیش از موعد 763 کارگر در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید