تشکیل جلسه کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت: اپراتورهای ثابت و موبایل برای نجات اینترنت به خط شدند

به گزارش بازی های اندروید، امروز، اولین جلسه کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت ایران در رگولاتوری و با حضور مدیران اپراتورهای ثابت و موبایل، مدیران شرکت زیرساخت و رگولاتوری برگزار گشت.

تشکیل جلسه کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت: اپراتورهای ثابت و موبایل برای نجات اینترنت به خط شدند

چند ماهی است کاربران اینترنت از کندی و کیفیت پایین اینترنت شکایت دارند و حتی کار به جایی رسیده است که کنندگان مجلس شورای اسلامی نیز زبان به اعتراض گشودند.

با تغییر رئیس رگولاتوری کشور و سر کار آمدن دکتر صادق عباسی شاهکوه، حالا اولین کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت تشکیل شده تا هر بخشی مامور انجان مجموعه اقداماتی برای افزایش کیفیت اینترنت شود.

در این نشست شرایط شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، کیفیت تجهیزات سیمی شرکت مخابرات، اشباع لینک ها در شبکه انتقال و ضرورت جایگزینی کافوهای مسی با کافوهای نوری، مسائل تامین منابع مالی برای خرید و جایگزینی تجهیزات به روز و هزینه های شبکه انتقال، به عنوان برخی از مسائل دارندگان پروانه ارتباطات ثابت برشمرده شد.

همچنین در این جلسه اپراتورهای سیار با اشاره به رشد صد درصدی مصرف اینترنت در دو سال گذشته، اشباع ظرفیت دکل های BTS در ساعات اوج مصرف، محدودیت در دسترسی به مکان های مناسب برای نصب دکل، عدم همکاری شهرداری ها در استفاده از امکانات زیرساختی، عدم تامین برق مورد نیاز برخی سایت ها و دکل ها، وجود تداخل های فرکانسی به دلیل استفاده از تجهیزات تکرارکننده (repeater) غیرمجاز و غیره را از جمله مسائل پیش رو در ارائه سرویس اینترنت باکیفیت مناسب به کاربران به شمار آوردند.

در این جلسه صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات، گفت: هر کدام از فعالان در زنجیره تامین و ارائه سرویس اینترنت شامل شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، اپراتورهای ثابت و سیار مشکل یا کاستی داشته باشند، در تجربه مشترک به عنوان مهم ترین ذی نفع رگولاتوری از کیفیت سرویس دریافتی موثر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت اینترنت و افزایش رضایت کاربران از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است اضافه نمود: جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق شرایط موجود و احصای مسائل و ارائه برنامه زمان بندی برای رفع آنها از سوی اپراتورها به صورت مستمر در رگولاتوری برگزار می شود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمان بندی رفع مسائل را داشته باشند به مردم معرفی می شوند.

در این جلسه مقرر شد به منظور ارتقای کیفیت سرویس اینترنت، با تدوین مشوق از سوی اپراتورها برای اصلاح الگوی مصرف، اقدام شود. همچنین اپراتورها لیست سایت ها و نقاطی را که با مسائل انتقال، تامین برق، فضا و نصب تجهیزات روبرو هستند به رگولاتوری ارائه کنند. علاوه بر این، شرکت مخابرات ایران باید برنامه توسعه شبکه انتقال خود را در استان های دارای مشکل اعلام کند تا در جلسات آینده، راهکارهای رفع آن پیگیری شود.

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1527

به "تشکیل جلسه کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت: اپراتورهای ثابت و موبایل برای نجات اینترنت به خط شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل جلسه کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت: اپراتورهای ثابت و موبایل برای نجات اینترنت به خط شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید