جزئیاتی از حادثه مرگبار اتوبوس حامل سربازان

به گزارش بازی های اندروید، تهران (پانا) - دادستان نظامی استان یزد جزئیات جدیدی از حادثه مرگبار اتوبوس حامل سرباز معلمان را بیان کرد.

جزئیاتی از حادثه مرگبار اتوبوس حامل سربازان

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه؛ حکیمی فرد با حضور در بیمارستان رهنمون یزد در جریان فرایند درمان سربازان مصدوم در این حادثه نهاده شد.

وی با آنالیز سوابق پزشکی تک تک مصدومان دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به شرایط یکی از سربازان بستری در بیمارستان که به دلیل شکستگی جمجمه حال وخیمی داشت، صادر کرد که خوشبختانه با عکس العمل به موقع پزشکان فعلاً از مرگ حتمی رهایی یافت.

دادستان نظامی استان یزد ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان گفت: متأسفانه در این حادثه 5 نفر از جمله 3 سرباز معلم، یک مأمور انتظامی مسئول حفظ امنیت سربازان در جهت و یکی از سرنشینان تریلر جان باختند و 34 نفر دیگر که همگی سرباز معلم هستند و برای گذراندن دوره آموزشی بدو خدمت از زاهدان راهی آباده بودند، مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه اتوبوس شخصی و راننده نیز غیرنظامی است، توضیح داد: یکی از دلایل ورود دادسرای نظامی نظارت بر رسیدگی به شرایط سربازان مصدوم که قشر خدوم و زحمتکشی هستند همچنین یاری به فرایند تحقیق برای دستیابی به علل وقوع این حادثه، شناسایی مقصران و جلوگیری از حوادث مشابه است.

این مقام قضائی با اشاره به نظر کارشناسان پلیس راهور درباره نقص فنی سیستم ترمز اتوبوس گفت: تعدادی از مصدومان در تحقیقی که از آنها به عمل آمد اعلام کردند که خودرو در جهت نیز چند بار دچار نقص فنی شده است.

حکیمی فرد در مورد جزئیات وقوع این حادثه گفت: بنا به گفته سرنشینان در روز حادثه در جاده دهشیر به آباده که شیب تندی دارد راننده اتوبوس در جهت سرازیری متوجه می گردد که ترمزها کار نمی نماید.

بنا به گفته این مقام قضائی، با اعلام راننده تمامی سربازان به همراه شاگرد راننده، به عقب خودرو رفته ولی چند تن از سربازان در جایگاه های خود باقی می مانند که 3 نفر از آنان درجا جانشان را از دست می دهند.

وی گفت: کنترل اتوبوس مسافربری در سرپیچ از دست راننده کلاً خارج شده و با سرعتی نزدیک به 145 کیلومتر به عقب یک تریلی حامل بار که در کنار جاده متوقف بوده برخورد می نماید.

دادستان نظامی استان یزد همچنین از اعطای نیابت قضائی به دادسرای نظامی استان سیستان و بلوچستان برای آنالیز شرایط خودرو و شرایط راننده و شناسایی مقصران اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1214

به "جزئیاتی از حادثه مرگبار اتوبوس حامل سربازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از حادثه مرگبار اتوبوس حامل سربازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید