جشنواره عروسکی تهران به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش بازی های اندروید، جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک با اجرای 59 نمایش صحنه ای و فضای باز با حضور بیش از 700 هنرمند در این رویداد به ایستگاه پایانی خود رسید.

جشنواره عروسکی تهران به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، شب گذشته (شنبه 17 تیرماه) بعد از پشت سرگذاشتن 9 شب به ایستگاه پایانی خود در بخش های صحنه ای و فضای باز رسید.

اجرای 59 نمایش

15 نمایش در بخش بزرگ سال، 14 نمایش در بخش کودک و نوجوان، 7 نمایش در بخش فراگیر بهزیستی، 7 نمایش در بخش بین الملل و 4 نمایش در بخش مهمان نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در سالن های اصلی، قشقایی، چهارسو، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، سالن های بزرگ و کوچک تالار مولوی، سالن اصلی تالار هنر و سالن گلستان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان روی صحنه رفتند.

بعلاوه 12 نمایش در بخش فضای باز محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا شدند.

حضور بیش از 700 هنرمند در جشنواره عروسکی

طبق آمار اعلامی دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در سه بخش بزرگسال، کودک و فضای باز بیش از 585 هنرمند شرکت کردند که 251 هنرمند از شهرستان ها و 334 هنرمند از تهران در این سه بخش حضور داشتند.

80 هنرمند از تهران و استان ها و شهرهای ایران نیز در بخش فراگیر بهزیستی بهزیستی حضور داشتند.

بعلاوه 26 هنرمند خارجی در بخش بین الملل جشنواره نوزدهم در ایران ایفای نقش کردند.

استقبال چندهزار نفری از نمایش ها

جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک همواره مخاطبان خود را داشته و از اجراهای آن استقبال شده است، اما سال جاری در این جشنواره شاهد حضور چندهزار نفری برای تماشای نمایش های خیابانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر بودیم. برگزاری این جشنواره و حضور مردم از دسته ها و سنین مختلف باعث تزریق شادی و نشاط به جامعه شد.

نمایش های صحنه ای نیز در جشنواره نوزدهم با استقبال مخاطبان بسیاری روبرو شد که در برخی سالن ها، عوامل برگزاری جشنواره نمایش عروسکی مجبور به در نظر گرفتن نوبت تازه و دوباره بسیاری از اجراها شدند.

اختتامیه ای باشکوه در سالن اصلی تئاتر شهر

اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به دبیری هادی حجازی فر شامگاه روز یکشنبه، 18 تیر (امروز) با معرفی برگزیدگان بخش های گوناگون این جشنواره در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار می گردد.

این مراسم ساعت 20 امشب همراه با بزرگداشت هما جدی کار و حسن دادشکر دو تن از پیشکسوتان نمایش عروسکی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردد.

یک ازدواج پرماجرا در آخرین روز جشنواره عروسکی تهران

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 تیر 1402 بروزرسانی: 18 تیر 1402 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1786

به "جشنواره عروسکی تهران به ایستگاه پایانی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره عروسکی تهران به ایستگاه پایانی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید