خبرنگاران تلفات ویروس کرونا در کشور به 43 نفر رسید

به گزارش بازی های اندروید، تهران- خبرنگاران- رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا به امروز 593 نفر هستند که 123 نفر ترخیص شده و بهبود یافته و 43 نفر فوت نموده اند.

خبرنگاران تلفات ویروس کرونا در کشور به 43 نفر رسید

کیانوش جهانپور روز شنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن اضافه نمود: 205 مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید 19 ظرف 24 ساعت گذشته داشتیم که 52 نفر در تهران، 21 نفر در قم، 17 نفر در گیلان، 22 نفر در گلستان، 12 نفر در اصفهان، 18 نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، 12 نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، 8 نفر در فارس، 6 مورد در آذربایجان شرقی، 3 نفر در اردبیل، 8 نفر در البرز، 4 نفر در سمنان، 5 نفر در کردستان، 6 نفر در قزوین، 4 نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و 4 مورد در یزد هستند و از این جمع، 9 نفر فوت نموده اند.

جهانپور اعلام کرد: شایعه پردازی ها در رسانه های خارجی منتشر می گردد و آنچه وزارت بهداشت به عنوان آمار قطعی ارائه می نماید بر اساس آخرین یافته های آزمایشگاهی است. تنها تفاوت آن با آزمایش های اولیه این است که در مواردی آزمایش اولیه شاید به همراه علائم برای شروع بیماری کافی است و اقدامات لازم در بیمارستان ها شروع می گردد، اما از نظر اپیدمیولوژیک این آمار وقتی با آزمایش های نهایی قطعی نگردد، به عنوان کیس قابل ارائه در آمارهای رسمی نخواهد بود.

وی ادامه داد: تعداد موارد مشکوک خیلی بیشتر از آن چیزی است که نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلا به کووید 19 نشان می دهد. 10 تا 15 درصد افراد به عنوان ابتلای قطعی به این بیماری محسوب می شوند و در بسیاری از موارد افراد به عفونت های حاد تنفسی دیگری مبتلا هستند و با تابلوی مشکوک تحت مراقبت قرار می گیرند. اینکه می گویند در یک بیمارستان 50 یا 100 نفر مشکوک بستری هستند، بعضی از این افراد علائم شبه آنفلوآنزا دارند و خروجی یافته های آزمایشگاهی 10 درصد موارد را تایید می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 335

به "خبرنگاران تلفات ویروس کرونا در کشور به 43 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تلفات ویروس کرونا در کشور به 43 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید