علت افزایش آمار کرونا در کشور، تست های کرونا 2 برابر شد

به گزارش بازی های اندروید، عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید 19، در مورد علل افزایش موارد ابتلا به کرونا در روز های اخیر در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

علت افزایش آمار کرونا در کشور، تست های کرونا 2 برابر شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، احسان مصطفوی، روز سه شنبه 20 خرداد 99 در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، گفت: در حوزه درمان بیماری کرونا، به رغم مسائل و موانعی که وجود داشته است، چالش جدی نداشته ایم.

وی در ارتباط با علت افزایش موارد ابتلا به کرونا در روز های اخیر در کشور، اضافه نمود: فرایند کند صعودی ابتلا به کرونا در کشور، متوجه علل مختلفی است.

مصطفوی ادامه داد: مهم ترین نکته در علل افزایش موارد ابتلا به کرونا، افزایش میزان تست در یک ماه اخیر بوده است. به طوری که تا یک ماه قبل روزانه 10 هزار تست در کشور انجام می شد که این ظرفیت به حدود 20 هزار تست در روز رسیده است. در نتیجه موارد شناسایی نیز بیشتر می گردد.

عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید 19، گفت: به دنبال بعضی از بازگشایی ها، به تبع شاهد عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی هموطنان هستیم که همین مسئله می تواند تاثیرگذار باشد. در واقع، باید انتظار داشت پس از این بازگشایی ها، پیک اپیدمی مجدد مشاهده گردد.

وی با اشاره به آغاز موج های دوم و سوم بیماری در بعضی از استان های کشور، اضافه نمود: انتظار داریم در کشور هایی که فرایند نزولی بیماری را داشته اند، پس از بازگشایی ها و برطرف محدودیت ها، در روز ها و هفته های آینده شاهد افزایش موارد ابتلا باشیم.

مصطفوی گفت: با توجه به اینکه بیماری هنوز ناشناخته است و خیلی از زوایای مختلف ویروس کرونا روشن نیست، می بایست همچنان بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پیشگیری از بیماری، اصرار داشته باشیم.

مصطفوی ابراز داشت: این افزایش انجام تست بر اساس سیاست های تعریفی است. روز 30 بهمن سال گذشته ما تنها 4 آزمایشگاه انجام تست داشتیم و روزانه صد ها تست انجام می شد. با تربیت نیروی انسانی و تجیزات لازم اکنون 150 آزمایشگاه تست را انجام میدهدو یک سوم آزمایشگاه های خصوصی نیز تست را انجام می دهند.

وی توضیح داد: با توجه به این موارد در روز های ابتدایی بیشتر تست ها اولا در بیماران بدحال انجام می شد، اما با افزایش آزمایشگاه انجام تست بیشتر شد و اکنون سیاست وزارتخانه این است که تمرکز بر افراد با ریسک بالا و مرگ باشد تا این افراد شناسایی شوند.

عضو کمیته اپیدمیولوژی کرون متذکر شد: اگر سیاست این باشد که افزایش تست داشته باشیم ما مشکل خاصی در مورد انجام تست نداریم.

مصطفوی اضافه نمود: در استان هایی که ابتدا بیشتر درگیر شدند مانند قم، گیلان، البرز، اصفهان و اینکه شواهدی میبینیم که درصد قابل توجهی از افراد در این مناطق به کرونا مبتلا شده باشند؛ در نتیجه ابتلا در آن ها رو به کاهش باشد. البته جهت انتقال ویروس در تابستان قطعا ادامه خواهد داشت و انتظار داریم اگر این جهت ادامه داشته باشد از میزان 15 میلیون نفر نیز درصد مبتلایان باز بالاتر برود.

وی ادامه داد: این موضوع پیش آگاهی است برای پاییز که چراکه درصد زیادی تری مبتلا شده اند و شاید در پاییز میزان کمتر باشد؛ ضمن اینکه شواهدی مبنی بر انتقال ویروس به وسیله حشرات وجود ندارد.

عضو کمیته اپیدمیولوژی کشوری کرونا گفت: اگر می توانستیم در روز های ابتدایی شیوع کرونا ظرفیت انجام تست را بالا می بردیم و بیماران سرپایی را شناسایی می شدند شاید اپیدمی ما فرق داشت و اکنون در یال نزولی اپیدمی بودیم.

مصطفوی اضافه نمود:درباره میزان فرایند بیماری بهتر است صرفا درباره بیماران بستری توجه کنیم. ما می گوییم از پیک اول عبورکردیم و الان تقریبا در مرحله ثبات هستیم و نوسان ثابتی در میزان مبتلایان و مرگ و میر داریم؛ اگر چه در مورد بستری ها نیز افزایش تدریجی بیماری را شاهد هستیم.

وی ابراز داشت: دور از ذهن نیست پیک های بعدی داشته باشیم و، اما انتظار نداریم این میزان بشدت اواخر فروردین باشد. تحلیل دوم در این خصوص این است که بر اساس داده های بیماران مشاهده می کنیم پیک اولیه در اواسط فروردین و تقریبا در 2 ماه اخیر نوسان ملایمی در میزان مرگ داشته ایم و مرگ روزانه 50 تا 80 بیمار را داشتیم.

عضو کمیته اپیدمیولوژی کشوری کرونا خاطر نشان کرد: این موضوع نیز موید این است که ما پیک اول را عبور کردیم و شاید پیک های بعدی را داشته باشیم و این مربوط به فرایند کرونا در کشور است، اما شاید تحلیل استانی دقیق تر از تحلیل شرایط کل کشور باشد.

مصطفوی اضافه نمود: شاید بعضی استان ها پیک دوم وسوم را دداشته باشند. تحلیل کمیته اپیدمیولوژی کرونا در هفته گذشته یعنی در هفته انتهایی به 17 خرداد انجام شد که در این گزارش اعلام شد بیماری کرونا تغییر مختصرصعودی در کشور داشته است، اما درباره 13 استان آذربایجان شرقی، هرمزگان، کردستان، قم، مرکزی، یزد، فارس، خراسان جنوبی، گلستان، همدان، کرمان و کهکیلویه در هفته منتهی به 17 خرداد فرایند صعودی وجود داشته و آغاز پیک اپیدمی داشته اند.

وی اضافه نمود: در 7 استان شامل خوزستان، اصفهان، آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی و زنجان تغییر مختصرصعودی داشته اند. ضمن اینکه در استان های تهران و کرمانشاه فرایند ثبات با تغییرات مختصر دیده شد و خراسان شمالی، البرز، و سیستان و بولچستان نیز اخیر ا یک پیک اپیدمی را تجربه کردند.

عضو کمیته اپیدمیولوژی کشوری کرونا با بیان اینکه استان های لرستان، سمنان، قزوین، مازندران و گیلان با توجه به ناسازگاری داده ها امکان تحلیل فرایند اپیدمی نداشتند، بیان داشت: جامعه جهانی از 4 ماه پیش با شیوع کرونا بر اساس داده های چین درباره کرونا تحلیل داشت. ابتدا میزان کشندگی کرونا را 2 تا 3 درصد عنوان شد و افراد بدون علامت را 10 درصد اعلام کردند.

مصطفوی ابراز داشت: همچنین گفته شد هر فرد آلوده می تواند 2.5 نفر را مبتلا کند، اما اکنون میزان کشندگی کرونا کمتر از 2 درصد است و بر اساس مطالعات در آمریکا میزان کشندگی کمتر از 3 دهم درصد است. همچنین گفته میگردد که بیش از یک سوم جمعیت بدون علامت هستد. امروز سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام نموده که افراد بدون علامت نمی توانند انتقال دهنده کرونا باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 576

به "علت افزایش آمار کرونا در کشور، تست های کرونا 2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت افزایش آمار کرونا در کشور، تست های کرونا 2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید