دریای جنوبی چین عرصه نبرد آمریکا در برابر چین نیست

به گزارش بازی های اندروید، فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا گفت: من نگران این مساله هستم که اوضاع در دریای جنوبی چین به گونه ای رقم خورده است که گویی نبردی بین آمریکا و چین است.

دریای جنوبی چین عرصه نبرد آمریکا در برابر چین نیست

با قیمت تور سفر به چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دریاسالار جوزف آکوین فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در سخنانی تاکید نمود: وی نگران آن است که اوضاع در دریای جنوبی چین طوری شده است که ظاهرا نبرد و جنگی بین آمریکا و چین است.

وی در ادامه گفت: استقرار سامانه موشکی چین در جزیره مورد مناقشه موجب توقف پروازهای ارتش آمریکا بر فراز این منطقه نخواهد شد.

اظهارات آکوین یک هفته پس از آن است که پکن موشک های سطح به هوا را در جزیره مورد اختلاف در دریای جنوبی چین مستقر نموده است.

آمریکا این اقدام چین را کوششی برای نظامی کردن منطقه توصیف نموده است. چین نیز بارها آمریکا را به نظامی کردن منطقه متهم نموده و بر این باور است که گشت های ناوهای جنگی و هواپیماهای جنگنده آمریکا موجب افزایش تنش در منطقه و نگرانی ها نسبت به ثبات دریای جنوبی چین شده است.

ماه گذشته یک ناو جنگی آمریکا عمدا در نزدیکی جزایر تحت کنترل چین اقدام به گشت زنی کرد. آکوین گفت: آمریکا این مانورها را علیه هیچ کشوری انجام نمی دهد و از همه کشورها می خواهد تا از طرح ادعاها در مورد مالکیت جزایر منطقه خودداری نمایند.

وی تاکید نمود: امیدوارم اوضاع دریای جنوبی چین به عنوان تقابلی بین آمریکا و چین برداشت نگردد. این نباید تحریک آمیز جلوه داده گردد. چیزی که ما برای اطمینان یافتن از آن کوشش می کنیم این است که همه کشورها، فارغ از اندازه و قدرت، بتوانند منافع خود را بر اساس قانون دریا پیگیری نمایند و به واسطه بعضی اقدامات مورد تهدید واقع نشوند.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 165

به "دریای جنوبی چین عرصه نبرد آمریکا در برابر چین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریای جنوبی چین عرصه نبرد آمریکا در برابر چین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید